KudoZ home » Danish to English » Tech/Engineering

tomrørsystem

English translation: dry pipe system

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:tomrørsystem
English translation:dry pipe system
Entered by: Randi Stenstrop

12:14 Jun 23, 2003
Danish to English translations [PRO]
Tech/Engineering / fire fighting
Danish term or phrase: tomrørsystem
Via et tomrørsystem føres vandet tårnene, hvor det fordeles gennem forskellige sprinklerdyser,
Randi Stenstrop
Pipe
Explanation:
Hej Randi,

Jeg har lige tjekket med min mand som er ingenør, og pipe skulle være godt. Hose er selve slangen, men hvis det er et rør som løber langs væg, mur etc. er det pipe.

1: A tube of metal, plastic, wood, etc. used to convey water, gas, etc.

1.A hollow cylinder of metal, wood, or other material, used for the conveyance of water, gas, steam, etc.

God arbejdslyst :-)
Selected response from:

Ann Louise Rodríguez
Denmark
Grading comment
Du får selvfølgelig de fire points for dit endelige svar, som var dry pipe system.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4conductor pipe
PCovs
4Pipe
Ann Louise Rodríguez


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Pipe


Explanation:
Hej Randi,

Jeg har lige tjekket med min mand som er ingenør, og pipe skulle være godt. Hose er selve slangen, men hvis det er et rør som løber langs væg, mur etc. er det pipe.

1: A tube of metal, plastic, wood, etc. used to convey water, gas, etc.

1.A hollow cylinder of metal, wood, or other material, used for the conveyance of water, gas, steam, etc.

God arbejdslyst :-)


Ann Louise Rodríguez
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 15
Grading comment
Du får selvfølgelig de fire points for dit endelige svar, som var dry pipe system.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
conductor pipe


Explanation:
Ifølge min ex, der er entreprenør, ledes vandledninger inden i såkaldte foringsrør (det samme som tomrør - se evt. link). Ifølge Clausens Tekniske Ordbøger hedder dette 'conductor pipe'.

Selve vandledningen føres i foringsrøret, hvilket gør det lettere at udskifte, hvis det skulle blive defekt. Før i tiden skulle man eks.v. bryde muren ned for at få røret ud; nu kan man trække eller skubbe det ud af foringsrøret og skubbe et nyt et ind! = Ingen huller i væggen. Det samme system anvendes til elledninger mange steder.

Se også nedenstående link s.19


    Reference: http://www.teknologisk.dk/_root/media/erderpladsnok.pdf
PCovs
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 82