KudoZ home » Danish to German » Metallurgy / Casting

Pilehøjde

German translation: Pfeilhöhe (s. u.)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:Pilehøjde
German translation:Pfeilhöhe (s. u.)
Entered by: Susanne Rosenberg

17:01 Nov 8, 2007
Danish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting
Danish term or phrase: Pilehøjde
Text fra en kvalitetshåndbog til termomekanisk varmvalset stålbånd..
Ingen gentagne indtrykningsmærker fra glødeskaller.
Ingen overfladerust ved levering max rustgrad B.
Overfladeruhed:
Planhed:
Pilehøjde max 6mm – målt på fuld pladelængde.

Ved en af jer hvordan pilehøjde kan oversættes?
Hvert forslag er velkommen :-)
Carmela Prestia
United States
pfeilhöhe
Explanation:
Ud fra sammenhængen at dømme må "pilehøjde" være = "pilhøjde", dvs. pladens krumning.

L&H bygge- og anlægsteknisk ordbog siger "Bogenhöhe, Bogenstich, Pfeilhöhe, Stichhöhe" - jeg tror, at "Pfeilhöhe" er mest brugt, når der ikke lige er tale om bevidst beregnede og udformede buer som ved fx broer o.lign., men det må du nok hellere selv undersøge.
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
yep :-) Tak Susanne
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Stichhöhe
Sven Petersson
3pfeilhöhe
Susanne Rosenberg


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pfeilhöhe


Explanation:
Ud fra sammenhængen at dømme må "pilehøjde" være = "pilhøjde", dvs. pladens krumning.

L&H bygge- og anlægsteknisk ordbog siger "Bogenhöhe, Bogenstich, Pfeilhöhe, Stichhöhe" - jeg tror, at "Pfeilhöhe" er mest brugt, når der ikke lige er tale om bevidst beregnede og udformede buer som ved fx broer o.lign., men det må du nok hellere selv undersøge.

Example sentence(s):
  • Je nach Krümmung (Pfeilhöhe) der Klinge ist der Säbel auch als Stichwaffe geeignet; mit zunehmender Krümmung (größere Pfeilhöhe) dann nur noch als Hiebwaffe, wobei ...

    Reference: http://www.nef-online.de/express/0303/s28_33.htm
Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 7
Grading comment
yep :-) Tak Susanne

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Stichhöhe


Explanation:
:o)


    Reference: http://rheinzink.de/media/Lieferprogramm_104932-RZ-D-000-09-...
    Reference: http://dk.rheinzink.de/media/Leverings-_og_Serviceprogram.pd...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish