KudoZ home » Danish to Norwegian » Automotive / Cars & Trucks

cylinderblok

Norwegian translation: sylinderblokk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:cylinderblok
Norwegian translation:sylinderblokk
Entered by: voice

20:58 Apr 2, 2008
Danish to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Ferrariproduksjon
Danish term or phrase: cylinderblok
Herefter kommer den færdige cylinderblok i vaskeanlægget.
voice
sylinderblokk
Explanation:
Den som stemplene sitter i.
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Selv om dette nok er det rette svaret, ville speaker'n i studio si "motorblokk", og det ga jeg ham lov til ... (Jeg angrer litt)
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sylinderblokk
Bjørnar Magnussen
3motorblokkRannheid Sharma
4 -1motorblokkPieter_H


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sylinderblokk


Explanation:
Den som stemplene sitter i.

Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 6
Grading comment
Selv om dette nok er det rette svaret, ville speaker'n i studio si "motorblokk", og det ga jeg ham lov til ... (Jeg angrer litt)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Per Bergvall: Litt motvillig enig med deg her. Pieter har selvsagt rett i at motorblokk er et vanligere ord (116,000 mot 285 treff), men beskriver egentlig en gammeldags motorkonstruksjon med sylinderblokk støpt i ett stykke med veivhuset.
15 hrs
  -> her var nok lykken min bedre enn forstanden

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
motorblokk


Explanation:
Jeg vil nødig være uenig med Bjørnar, men jeg mener at det rette og mest gjengse ordet er motorblokk.


    Reference: http://images.google.nl/images?hl=no&safe=off&rlz=1B3GGGL_nl...
Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Per Bergvall: Aldri helt trygt å være uenig med Bjørnar. Motorblokk er imidlertid noe annet enn sylinderblokk, så hvis cylinderblok er korrekt på dansk, må det bli sylinderblokk på norsk.
14 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
motorblokk


Explanation:
GM bruker motorblokk, men hvis du står fritt, kan du like godt bruke sylinderblokk

Rannheid Sharma
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Per Bergvall: GM er litt gammeldags på andre måter også...
14 hrs