KudoZ home » Danish to Norwegian » Bus/Financial

Finansintegration

Norwegian translation: integrert reskontro


21:00 Jan 28, 2002
Danish to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial
Danish term or phrase: Finansintegration
"Hvis du har finansintegration er det nødvendigt at benytte funktionen XXX og angive kundens kontonummer".

Det dreier seg om etterskuddsvis betaling av en vare.
Morten Nrbe
Norwegian translation:integrert reskontro
Explanation:
Et alternativ kan være "integrert fakturasystem". Funksjonen vil være aktuell i varehandel, når varen ikke betales direkte med penger eller kort, men oversendes til et back-office-system for utstedelse og utsendelse av faktura, og oppfølging av innbetaling i et reskontrosystem. Det er vanlig at denne funksjonen med å måtte oppgi et eksisterende kundenummer benyttes som en enkel sperre mot at butikkansatte innvilger kreditter i hytt og pine.
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Takk for hjelpen! Tydelig at du har greie på dette.

Morten
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4integrert reskontro
Per Bergvall
3finansintegrasjon
Eivind Lilleskjaeret


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
finansintegrasjon


Explanation:
Ut fra den sammenhengen du angir, virker det som dette er en kobling mellom salgssystem og kundens kontoopplysninger, altså mellom vare(salg) og betaling. Sett fra salgssystemets synsvinkel gir det mening å kalle dette "finansintegrasjon". Men jeg vet ikke! ;-)

Eivind Lilleskjaeret
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
integrert reskontro


Explanation:
Et alternativ kan være "integrert fakturasystem". Funksjonen vil være aktuell i varehandel, når varen ikke betales direkte med penger eller kort, men oversendes til et back-office-system for utstedelse og utsendelse av faktura, og oppfølging av innbetaling i et reskontrosystem. Det er vanlig at denne funksjonen med å måtte oppgi et eksisterende kundenummer benyttes som en enkel sperre mot at butikkansatte innvilger kreditter i hytt og pine.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 92
Grading comment
Takk for hjelpen! Tydelig at du har greie på dette.

Morten