KudoZ home » Danish to Norwegian » Tech/Engineering

hør

Norwegian translation: lin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:hør
Norwegian translation:lin
Entered by: Tone Wittmann

11:24 Jan 26, 2003
Danish to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
Danish term or phrase: hør
Hei jeg oversetter en kjøkkenkatalog og der er det en farge som heter hør.
har noen en anelse om hva det er på norsk ?

Tusen takk for all hjelp !
Hilsen Tone
Tone Wittmann
lin
Explanation:
Nå er jeg fargeblind, så vær snill å ikke be meg beskrive fargen... :D

"Hør" på dansk er jo "lin" på norsk, så jeg våger å gjette på det. Man vet jo aldrei hva interørdesignere finner på å kalle farger, så hvorfor ikke "lin"? :)
Selected response from:

Roald Toskedal
Norway
Grading comment
Hei, Roald, tusen takk for svært raskt svar, stemmer fargen er helt lys grå, så linfarget kunne passe helt fint i sammenhengen.
Riktig god søndag !
Masse hilsner fra Nürnberg,
Tone
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1lin
Eivind Lilleskjaeret
3lin
Roald Toskedal


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lin


Explanation:
Nå er jeg fargeblind, så vær snill å ikke be meg beskrive fargen... :D

"Hør" på dansk er jo "lin" på norsk, så jeg våger å gjette på det. Man vet jo aldrei hva interørdesignere finner på å kalle farger, så hvorfor ikke "lin"? :)


    Reference: http://www.base-1.com/dk/kitchen_textiles/aprons/cat.php?aID...
Roald Toskedal
Norway
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in pair: 24
Grading comment
Hei, Roald, tusen takk for svært raskt svar, stemmer fargen er helt lys grå, så linfarget kunne passe helt fint i sammenhengen.
Riktig god søndag !
Masse hilsner fra Nürnberg,
Tone

46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
lin


Explanation:
ser Roald var raskere her -- men jeg har en bedre link, synes jeg :-) : svensk-dansk-norsk online-ordbok.


    Reference: http://www.odin.dk/ordbog/index.html
Eivind Lilleskjaeret
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roald Toskedal: Ja, jeg sitter midt i en større jobb her, og hadde ikke tid til "finsøke"....
6 hrs