KudoZ home » Danish to Spanish » Art, Arts & Crafts, Painting

at historien er kort og præcis og har en afsluttende pointe

Spanish translation: termina con un comentario agudo


18:32 Feb 18, 2008
Danish to Spanish translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting / pointe
Danish term or phrase: at historien er kort og præcis og har en afsluttende pointe
det er ordet "pointe" de volder mig problemer
Lise Lotte Castberg
Spanish translation:termina con un comentario agudo
Explanation:
Hola, Lise Lotte:

Para darte una respuesta más fiable, tendría que tener más contexto, pero creo que los tiros van por ahí.
Selected response from:

Elena Pérez
Belgium
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3...termina con un(a) toque/nota de elegante humor
Rikke Lyksbo
3termina con un comentario agudo
Elena Pérez


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
en afsluttende pointe
termina con un comentario agudo


Explanation:
Hola, Lise Lotte:

Para darte una respuesta más fiable, tendría que tener más contexto, pero creo que los tiros van por ahí.

Elena Pérez
Belgium
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 2
Notes to answerer
Asker:


13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...termina con un(a) toque/nota de elegante humor


Explanation:
Men som Elena er inde på, er det svært uden yderligere kontekst.

Pointe, en. flt. -r. vittig(t), satirisk, bidende indfald, bemærkning; brod (I.4.3); spec. om en elegant, “tilspidset” afslutning paa et epigram, en anekdote olgn.;


    Reference: http://ordnet.dk/ods/opslag?opslag=pointe
Rikke Lyksbo
Native speaker of: Native in DanishDanish