KudoZ home » Danish to Spanish » Other

bløde trafikanter

Spanish translation: usuario débil de las vías públicas


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:blød trafikant
Spanish translation:usuario débil de las vías públicas
Entered by: Elena Pérez

04:36 Oct 16, 2001
Danish to Spanish translations [Non-PRO]
Danish term or phrase: bløde trafikanter
Ekstra pynte-kofangere, der såkaldte "tyrebomme", gør biler ekstra farlige for de BLØDE TRAFIKANTER.
Elena Pérez
Belgium
peatones
Explanation:
Umiddelbart ville jeg tro, at det drejer sig om "peatones" (fodgængere), for hvem kan man ellers kalde for bløde trafikanter??? Pindsvin, hunde...? Nej, mon ikke bare de mener ganske almindelige "peatones" -men så skal det da også være en slem en, den der tyrebom! ;-)
Anna
Selected response from:

xxxschwensen
Grading comment
Gracias, aunque creo que no sólo se refiere a peatones, sino que también puede incluir a ciclistas (y tal vez a motociclistas).
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4peatonesxxxschwensen
3comentarioxxxschwensen


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
peatones


Explanation:
Umiddelbart ville jeg tro, at det drejer sig om "peatones" (fodgængere), for hvem kan man ellers kalde for bløde trafikanter??? Pindsvin, hunde...? Nej, mon ikke bare de mener ganske almindelige "peatones" -men så skal det da også være en slem en, den der tyrebom! ;-)
Anna

xxxschwensen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 26
Grading comment
Gracias, aunque creo que no sólo se refiere a peatones, sino que también puede incluir a ciclistas (y tal vez a motociclistas).

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
comentario


Explanation:
He estado mirando en internet, y sigo sin encontrar ningún "tyrebom", pero sí he encontrado una página en la que hablan sobre parachoques y su peligro para los peatones.

Held og lykke,

Anna




    Reference: http://www.dgt.es/revista/num142/dgt_rep_menosagres.htm
    Reference: http://www.hoffmann-speedster.de/sp/OPTIK_3.HTM
xxxschwensen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 26