KudoZ home » Danish to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

Løbskalender

Swedish translation: tävlingskalender


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:Løbskalender
Swedish translation:tävlingskalender
Entered by: tauvon

07:53 Mar 30, 2004
Danish to Swedish translations [Non-PRO]
Automotive / Cars & Trucks / racing
Danish term or phrase: Løbskalender
Vad heter detta på svenska? Inte loppkalender i alla fall :-)
www.tar.dk/web/tar.nsf/webHTML/LOBS_KALENDER -
tauvon
Sweden
tävlingskalender
Explanation:
heter de väl?
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Även har har jag levererat, tävlingskalender var bra. Jag skrev racingkalender, vilket också förekommer (hittade jag i alla fall)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tävlingskalenderHans-Bertil Karlsson
4kalender (över deltävlingar/lopp)Kristina Thorne


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Løbskalender
kalender (över deltävlingar/lopp)


Explanation:
Jag tror att "kalender" är tillräckligt tydligt. Deltävlingskalender blir väl långt.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-03-30 08:04:51 GMT)
--------------------------------------------------

F1 racing talar om \"kalender\", men sidan ger en felanmälan så kan inte kolla den. Länk http://f1racing.fpgroup.se/nyheter/nyhet1400.asp

Kalender även här http://www.aktuellmotorsport.se/Roadracing/Kalender.asp

Kristina Thorne
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Løbskalender
tävlingskalender


Explanation:
heter de väl?

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Även har har jag levererat, tävlingskalender var bra. Jag skrev racingkalender, vilket också förekommer (hittade jag i alla fall)