indtjeningsevne

Swedish translation: intjäningsförmåga

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase: indtjeningsevne
Swedish translation:intjäningsförmåga
Entered by: Gorel Bylund

14:26 Oct 19, 2004
Danish to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Danish term or phrase: indtjeningsevne
Även enbart indtjening, och indtjeningsgrad.

Jag blir osäker på om det är intäkt eller inkomst. Intäktsförmåga, intäktsgrad?

Tack på förhand!
Gorel Bylund
Sweden
intjäningsförmåga
Explanation:
indtjeningsevne är "earning power" på engelska enligt ordbogen.com vilket är intjänandeförmåga enl. affärslexikon. Jag föredrar dock intjäningsfråga.

Mvh,
Selected response from:

PMPtranslations
Grading comment
Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2intjäningsförmåga
PMPtranslations
3lönsamhet
Anna Hellgren Farren


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lönsamhet


Explanation:
Enl. Norstedts dansk-svenska ordbok:
Indtjene sig selv = betala sig

Jag skulle chanse på "lönsamhet" med viss reservation pga. brist på sammanhang.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2004-10-19 14:32:12 GMT)
--------------------------------------------------

\"chansa\" till och med ;-)

Anna Hellgren Farren
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
intjäningsförmåga


Explanation:
indtjeningsevne är "earning power" på engelska enligt ordbogen.com vilket är intjänandeförmåga enl. affärslexikon. Jag föredrar dock intjäningsfråga.

Mvh,


PMPtranslations
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack så mycket!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
13 mins

agree  hookmv
56 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search