KudoZ home » Danish to Swedish » Other

sprøde flutes.

Swedish translation: spröda baguetter


16:49 Dec 15, 2003
Danish to Swedish translations [PRO]
Danish term or phrase: sprøde flutes.
Till en maträtt - grillstekta marinerade kycklingfiléer: ".....med masser af grøn salat og sprøde flutes."
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:spröda baguetter
Explanation:
menar jag att de vanligtvis säljs som i Sverige.
Selected response from:

Eva Palm
Grading comment
Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3spröda baguetter
Eva Palm
4krispigt franskbröd
Sven Petersson


Discussion entries: 1





  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sprøde flutes.
krispigt franskbröd


Explanation:
skivor av krispigt franskbröd


    Reference: http://www.madkanalen.dk/vis_opskrift.php?opskrift_id=137
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1079

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
spröda baguetter


Explanation:
menar jag att de vanligtvis säljs som i Sverige.

Eva Palm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 85
Grading comment
Tack så mycket!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  tauvon: eller bara färska baguetter ... en baguette är enligt min åsikt per definition spröd i ytan så det kanske man inte behöver skriva ut ens.
31 mins

agree  Vibekke Henriksen: kallas också pain rich
4 hrs

agree  JessicaC
1 day 16 hrs