KudoZ home » Danish to Swedish » Printing & Publishing

flisegange

Swedish translation: stengångar

14:07 Oct 19, 2004
Danish to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Printing & Publishing / tryckeri
Danish term or phrase: flisegange
"Foto af trykkeriet m. nye flisegange m.v."

Flisegange i ett tryckeri - hur går det ihop?
Jag får i stort sett bara träffar med trädgårdsanknytning och det passar inte riktigt i detta högteknologiska supertryckeri.

Tacksam för hjälp!
hookmv
Sweden
Swedish translation:stengångar
Explanation:
Det kanske är någon slags plattsättning inomhus. "Stengångar" ger flera träffar på internet och rör sig mycket riktigt om någonting utomhus i trädgårdar, men det kanske går att ha även inomhus. Kanske en matta som ser ut som stenar.
Selected response from:

Monica Berntsson
Sweden
Grading comment
Det blev "stensatta gångar" till sist. Tack Monica!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4skiffergångar
Sven Petersson
3stengångar
Monica Berntsson


Discussion entries: 2





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stengångar


Explanation:
Det kanske är någon slags plattsättning inomhus. "Stengångar" ger flera träffar på internet och rör sig mycket riktigt om någonting utomhus i trädgårdar, men det kanske går att ha även inomhus. Kanske en matta som ser ut som stenar.

Monica Berntsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Det blev "stensatta gångar" till sist. Tack Monica!

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skiffergångar


Explanation:
Please see references!


    Reference: http://www.websters-dictionary-online.org/definition/english...
    Reference: http://filer.orebro.se/park/blomstergatan.htm
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish