KudoZ home » Danish to Swedish » Tech/Engineering

BLÖDSTÖBT

Swedish translation: aducerat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:BLÖDSTÖBT
Swedish translation:aducerat
Entered by: Mario Marcolin

12:56 Nov 6, 2003
Danish to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
Danish term or phrase: BLÖDSTÖBT
rörkoppling
Mario Marcolin
Sweden
aducerat
Explanation:
eller smidbart, baserat på det engelska "malleable"
Selected response from:

xxxMarianne
Belgium
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gjuten (sandgjuten)Hans-Bertil Karlsson
4aduceratxxxMarianne


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aducerat


Explanation:
eller smidbart, baserat på det engelska "malleable"

xxxMarianne
Belgium
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 26
Grading comment
Tack!

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
BLÖDSTÖBT
gjuten (sandgjuten)


Explanation:
Det finns en enda hit på google och tittar man på dessa rörkopplingar ser de ut som helt normala gjutna kopplingar som man hittar hos vilken VVS-firma som helst.

Det finns heller ingenting i texten som säger att dessa ska vara unika på något sätt.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2003-11-06 13:17:12 GMT)
--------------------------------------------------

Jag hittade faktiskt en annan sajt med blödstöpte kopplingar. Där fanns som \"motsats\" smidda kopplingar

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 232