KudoZ home » Danish to Swedish » Tech/Engineering

Mærkeimpulsholdespænding

Swedish translation: nominell stöthållspänning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Danish term or phrase:Mærkeimpulsholdespænding
Swedish translation:nominell stöthållspänning
Entered by: tauvon

15:00 Dec 8, 2003
Danish to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
Danish term or phrase: Mærkeimpulsholdespænding
Text på skylt från företag som tillverkar eltavlor/elcentraler. Inget mer kontext tyvärr.
tauvon
Sweden
normerad stöthållsspänning
Explanation:
Please see reference!
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen. Det hade ju varit bra om man hade fått fler träffar, helst på lite fler språk. Och borde det inte vara nominell och inte normerad i alla fall?
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4normerad stöthållsspänning
Sven Petersson
4nominerad impulshållspänningHans-Bertil Karlsson


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Mærkeimpulsholdespænding
nominerad impulshållspänning


Explanation:
Lite märkligt uttryck, och jag gissar en del :-)

Om man delar upp ordet lite, så får man bland annat:

Merked - - spänning = normerad spänning (märkspänning)

Impuleshold = impulshåll.. vilket bör handla om en hållspänning som "hålls" med impulser, eller kanske hellre; vilken spänning impulsen måste ha för att "låsa" kretsen.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 232

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Mærkeimpulsholdespænding
normerad stöthållsspänning


Explanation:
Please see reference!


    Reference: http://www.onninen.se/elkraft/produktkatalog/LuftlF4.pdf
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1079
Grading comment
Tack för hjälpen. Det hade ju varit bra om man hade fått fler träffar, helst på lite fler språk. Och borde det inte vara nominell och inte normerad i alla fall?