overdekte orchideeëntuin

English translation: covered orchid garden

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:overdekte orchideeëntuin
English translation:covered orchid garden
Entered by: Mirjam Bonne-Nollen

09:05 Feb 23, 2005
Dutch to English translations [Non-PRO]
Botany
Dutch term or phrase: overdekte orchideeëntuin
Onderschrift bij een foto
Renate van den Bos
covered orchid garden
Explanation:
volgens de grote Van Dale is overdekt o.a. covered. Zie ook link (met plaatje!): http://realestate.escapeartist.com/P-30253/image/15/

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2005-02-23 09:31:41 GMT)
--------------------------------------------------

\"indoor orchid garden\" is ook een mogelijke vertaling (vergelijk \"indoor swimming pool\"), maar een indoor garden is volgens mij wel iets meer dan alleen overdekt.
Selected response from:

Mirjam Bonne-Nollen
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1covered orchid garden
Mirjam Bonne-Nollen
4shaded garden
Marijke Mayer
4shaded orchid garden
Marijke Mayer
4covered orchid garden
bgranger
3indoor orchid garden
Titia Meesters
3 -1undercover orchid garden
11thmuse


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
overdekte orchideeëntuin
undercover orchid garden


Explanation:
dit moet kunnen

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2005-02-23 09:14:29 GMT)
--------------------------------------------------

orchideeëeersteling was vroeger het enige woord met 5 e-en op een rijtje. Nu moet er denk ik een n tussen.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Marijke Mayer: Tsja, 'undercover' heeft een hele andere betekenis . .
1 hr
  -> Hmmm. In Australia the word is also used for areas that are under a cover.

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
overdekte orchideeëntuin
covered orchid garden


Explanation:
volgens de grote Van Dale is overdekt o.a. covered. Zie ook link (met plaatje!): http://realestate.escapeartist.com/P-30253/image/15/

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2005-02-23 09:31:41 GMT)
--------------------------------------------------

\"indoor orchid garden\" is ook een mogelijke vertaling (vergelijk \"indoor swimming pool\"), maar een indoor garden is volgens mij wel iets meer dan alleen overdekt.

Mirjam Bonne-Nollen
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: Indoor is inderdaad aangebouwd, zo'n soort glazen bekoepeling. Covered lijkt mij uitstekend.
48 mins
  -> Dank je, Marijke. Of je indoor of covered gebruikt, ligt een beetje aan de mate van "overdekt zijn"...

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
overdekte orchideeëntuin
covered orchid garden


Explanation:
This depends on what is in the photograph. It is probably best to go by what you see there, as this is a caption. In some cases this might be referred to as an 'indoor orchid garden', but if it is outside, in a separate building such as a greenhouse, it could be 'covered' as well (but also 'indoor').

If it just has a sort of tent-like covering over it, then it would probably just be 'covered'.

bgranger
Netherlands
Native speaker of: English

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
overdekte orchideeëntuin
shaded orchid garden


Explanation:
Ik denk dat 'shaded garden' gebruikelijker is, er zijn 28 pagina's Google hits op. Het verschil is heel subtiel; ik vroeg het aan mijn Amerikaanse man en hij zei dat hij een lichte voorkeur had voor 'shaded gardens'.

Zoek Hotels Home -> Land-Frankrijk -> Hotelnaam-H... Henri IV, Plaatsnaam: Coutras, 33230 (Frankrijk); Stately home of the 19th century Girondine style, surrounded by a flowered and shaded garden. ...
www.zoekhotels.nl/index/Land-Frankrijk/ SorteerOpSterrenOplopend/Hotelnaam-H -

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
overdekte orchideeëntuin
shaded garden


Explanation:
Ik denk dat 'shaded garden' gebruikelijker is, er zijn 28 pagina's Google hits op. Het verschil is heel subtiel; ik vroeg het aan mijn Amerikaanse man en hij zei dat hij een lichte voorkeur had voor 'shaded gardens'.

Zoek Hotels Home -> Land-Frankrijk -> Hotelnaam-H... Henri IV, Plaatsnaam: Coutras, 33230 (Frankrijk); Stately home of the 19th century Girondine style, surrounded by a flowered and shaded garden. ...
www.zoekhotels.nl/index/Land-Frankrijk/ SorteerOpSterrenOplopend/Hotelnaam-H -

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 17 mins (2005-02-23 10:23:01 GMT)
--------------------------------------------------

oeps, sorry, ik drukte twee keer op de knop . .

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
overdekte orchideeëntuin
indoor orchid garden


Explanation:
alleen als overdekt hier betekent dat het echt binnen is..vaak is dat volgens mij zo. Kan je dat zien op het plaatje?


    Reference: http://www.powells.com/cgi-bin/biblio?inkey=2-0395677262-5
Titia Meesters
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search