stammers

French translation: tiges porteuses (principales ascendantes)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:stammers
French translation:tiges porteuses (principales ascendantes)
Entered by: Sacha TOUW

16:13 May 19, 2014
Dutch to French translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture / Culture de concombres
Dutch term or phrase: stammers
Met deXXblokken heeft u dus geen last meer van overlopende blokken.
Bovendien sterven er minder wortels af bij het oprapen van de planten in de plantenkwekerij en bij het uitplanten van de planten op uw matten.
Dit garandeert een snelle inworteling in de mat en stimuleert de ontwikkeling van een uniform, compact gewas.
Resultaat: meer **stammers** tot aan de draad.


Stammers ????
Sacha TOUW
tiges porteuses (principales ascendantes)
Explanation:
Il me semble que 'stammer' est la tige qui grimpe jusqu'au câble de soutien supérieur (draad). Met kokomber zijn er bvb 'hogedraad rassen'. 'Stammer' est donc plus ou moins synonyme de "stam" mais avec la connotation du 'mouvement d'ascension' depuis la goulotte d'irrigation jusqu'au fil support supérieur.

Ex. : Op de teeltgoten zijn 7 stammers aangehouden. “Voor de kwaliteit moet je niet te veel stammers hebben, anders ga je met donker weer de mist in.” (http://www.gfactueel.nl/Glas/Weblogs/2011/3/Komkommer-GFA138...
Selected response from:

philippe vandevivere
France
Grading comment
je pensais avoir attribué les points il y a longtemps ! Excusez-moi du retard et encore merci !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3tiges porteuses (principales ascendantes)
philippe vandevivere
3fruits de la souche
Marjolijn du Jour


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fruits de la souche


Explanation:
stammer = stamvrucht, zie onderstaande site:
...mais aussi pour le concombre et l'aubergine. ...... een beoordeling van de stamvruchten plaats en ..... De plus, une évaluation des fruits de la souche.



    Reference: http://www.lava.be/documents/pdfs/flandria-special-2014_def....
Marjolijn du Jour
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tiges porteuses (principales ascendantes)


Explanation:
Il me semble que 'stammer' est la tige qui grimpe jusqu'au câble de soutien supérieur (draad). Met kokomber zijn er bvb 'hogedraad rassen'. 'Stammer' est donc plus ou moins synonyme de "stam" mais avec la connotation du 'mouvement d'ascension' depuis la goulotte d'irrigation jusqu'au fil support supérieur.

Ex. : Op de teeltgoten zijn 7 stammers aangehouden. “Voor de kwaliteit moet je niet te veel stammers hebben, anders ga je met donker weer de mist in.” (http://www.gfactueel.nl/Glas/Weblogs/2011/3/Komkommer-GFA138...

Example sentence(s):
  • Op de teeltgoten zijn 7 stammers aangehouden. “Voor de kwaliteit moet je niet te veel stammers hebben, anders ga je met donker weer de mist in.”
philippe vandevivere
France
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 11
Grading comment
je pensais avoir attribué les points il y a longtemps ! Excusez-moi du retard et encore merci !




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search