valt of staat zijn handel bij hemzelf

French translation: son affaire réussit ou échoue

21:57 Mar 10, 2011
Dutch to French translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
Dutch term or phrase: valt of staat zijn handel bij hemzelf
De antiekwereld is één van de meest fascinerende sectoren die er is. De passie voor het verzamelen van antiek bestaat al meer dan 4000 jaar. Ik ben er dus vrij gerust in dat die zal blijven bestaan. De discussie of er nu meer interesse is voor hedendaagse kunst is irrelevant. Kunst die de naam waardig is, heeft een tijdloos en universeel karakter - of dat nu hedendaags, modern of antiek is. Ik probeer deze boodschap op mijn manier over te brengen en zo mijn steentje bij te dragen.
Doordat een antiquair nooit een vast product heeft en zijn waarde wordt bepaald door zijn persoonlijkheid, ***valt of staat zijn handel bij hemzelf*** - ongeacht de grootte van zijn zaak. Als je dit optimistisch bekijkt zie je dat de mogelijkheden in de antieksector onbeperkt zijn en dat je door hard werken kan bereiken wat je wil.

Je ne comprends pas ce qu'il veut dire par là. Pouvez-vous m'aider svp? Merci d'avance
Valérie Cromphaut
Belgium
French translation:son affaire réussit ou échoue
Explanation:
grâce à sa personnalité
Selected response from:

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Grading comment
merci!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3son affaire réussit ou échoue
Elisabeth Toda-v.Galen
4l’échec ou le succès de son commerce dépend de lui-même
daniele toren
4sa propre personnalité conditionnera sa réussite ou sa perte
T.E.E.T.
3sa réussite tient essentiellement à sa personne
Odette Jonkers (X)


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
son affaire réussit ou échoue


Explanation:
grâce à sa personnalité

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 14
Grading comment
merci!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aurore Fussen: faillite ou prospérité (renommée) ne dépend que de lui quelle que soit la taille de sa galerie
30 mins

agree  Zerlina
48 mins

agree  Isabelle Barth-O'Neill:
10 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sa propre personnalité conditionnera sa réussite ou sa perte


Explanation:
... quelle que soit la taille...

T.E.E.T.
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

1 day 9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
l’échec ou le succès de son commerce dépend de lui-même


Explanation:
succès peut-être remplacè par rèussite

daniele toren
Native speaker of: French

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sa réussite tient essentiellement à sa personne


Explanation:
pas vraiment besoin d'inclure encore 'ou son échec'

Odette Jonkers (X)
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search