voor mekaar betekenen

French translation: signifier beaucoup l'un pour l'autre

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:voor mekaar betekenen
French translation:signifier beaucoup l'un pour l'autre
Entered by: Veronique Lhuissier

20:20 Apr 6, 2011
Dutch to French translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting / Hedendaagse kunst
Dutch term or phrase: voor mekaar betekenen
In 2008 opende ze haar eigen galerie in de Vaartstraat in hartje Brussel en in juni 2010 verhuisde ze naar de nabijgelegen Lakensestraat op nummer 86.

Elisa voelt zich als een vis in het water in de Brusselse benedenstad. Ook het feit dat meer en meer kwalitatieve galeries hier openen kan de buurt op artistiek vlak alleen maar ten goede komen.

Tot en met januari van dit jaar stond Elisa alleen aan het roer, een situatie die stilaan onhoudbaar werd, aangezien ze startte met 7 kunstenaars, het er nu 10 zijn en er in september nog eens 2 bijkomen.

Door een gedeelde interesse in het werk van kunstenaar Michael X raakte ze aan de praat met Patrick V, een ex collega bij Xavier H, die na 7 jaar Isi B en 16 jaar Xavier H een ‘sabbatical ‘ had ingelast. Als collega’s had het op z’n zachts gezegd nooit echt geklikt, laat staan dat ze op dezelfde golflengte zaten. Nu zou blijken dat ze wel degelijk iets ***voor mekaar konden betekenen*** en de timing was ook nog eens perfect.

Brochure d'une foire d'art contemporain. Merci d'avance pour votre aide!
Valérie Cromphaut
Belgium
signifier beaucoup l'un pour l'autre
Explanation:
le mot "iets" ne doit évidemment pas être repris.
Selected response from:

Veronique Lhuissier
Netherlands
Grading comment
merci!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4signifier beaucoup l'un pour l'autre
Veronique Lhuissier
3Il s'avère qu'ils pouvaient bel et bien s'entraider
Ginny Poupon
3être importants l'un(e) pour l'autre
Zerlina


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
être importants l'un(e) pour l'autre


Explanation:
par exemple

Zerlina
Italy
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
signifier beaucoup l'un pour l'autre


Explanation:
le mot "iets" ne doit évidemment pas être repris.

Veronique Lhuissier
Netherlands
Native speaker of: French
PRO pts in category: 12
Grading comment
merci!

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Il s'avère qu'ils pouvaient bel et bien s'entraider


Explanation:
Peut-être...

Ginny Poupon
France
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search