klankbord

French translation: (au sens figuré) une personne avec qui on peut partager des idées, des problèmes

20:29 Apr 6, 2011
Dutch to French translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting / Hedendaagse kunst
Dutch term or phrase: klankbord
Emotioneel was het niet makkelijk voor Elisa om haar geesteskind te delen, maar dankzij haar gedrevenheid is de galerie gestaag gaan groeien en moest ze een stuk loslaten. Elisa Pis nu Elisa P & Cie, en van die Cie is ze uiterst tevreden.

Patrick en Elisa delen kennis en een manier van werken met elkaar. Eén + één is soms echt drie klinkt het! Een ***klankbord*** hebben, helpt ook om alles beter te kanaliseren. Deze uitzonderlijke tandem verlicht de agenda aanzienlijk en dit wil vooral zeggen dat Elisa emotioneel onafhankelijker kan handelen, meer afstand nemen.

Pouvez-vous m'aider à bien comprendre le sens de cette phrase? Merci d'avance!
Valérie Cromphaut
Belgium
French translation:(au sens figuré) une personne avec qui on peut partager des idées, des problèmes
Explanation:
Van Dale: (figuurlijk) geïnteresseerde gesprekspartner, geïnteresseerd gehoor.

Selected response from:

Guillaume Offermans (X)
Netherlands
Grading comment
merci!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4caisse de résonance
Zerlina
4(au sens figuré) une personne avec qui on peut partager des idées, des problèmes
Guillaume Offermans (X)
3(travailler avec qqn) qui vous écoute, qui sait bien écouter
Odette Jonkers (X)


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
caisse de résonance


Explanation:
pourquoi pas?

Zerlina
Italy
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(au sens figuré) une personne avec qui on peut partager des idées, des problèmes


Explanation:
Van Dale: (figuurlijk) geïnteresseerde gesprekspartner, geïnteresseerd gehoor.



Guillaume Offermans (X)
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
merci!

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(travailler avec qqn) qui vous écoute, qui sait bien écouter


Explanation:
une idée

Odette Jonkers (X)
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search