aanleren

French translation: initialiser

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:aanleren
French translation:initialiser
Entered by: Suske_ (X)

15:45 Nov 24, 2009
Dutch to French translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
Dutch term or phrase: aanleren
De systeembeheerder wijst elke gebruiker een uniek gebruikersnummer en een voorlopige PIN-code toe die aan de ID-kaart moet worden aangeleerd. Bij de eerste aanmelding op het systeem met het gebruikersnummer en de voorlopige PIN-code moet de gebruiker zijn ID-kaart aanleren. De gebruiker kan zich in de toekomst aanmelden met zijn gebruikersnummer en zijn ID-kaart.
Catherine Lenoir
initialiser
Explanation:
1. voorlopige PIN-code (toe) die aan de ID-kaart moet worden aangeleerd => littéral "code PIN provisoire qui doit être initialisé à la carte-ID" / je dirais "code PIN provisoire d'initialisation de la carte-ID". La tournure NL est bizarre.

2. moet de gebruiker zijn ID-kaart aanleren => "l'utilisateur doit initialiser sa ID-carte"

Le choix de aanleren est étonnant. En général, le terme est dérivé de "to initialize" => initialiseren... mais bon.
Selected response from:

Suske_ (X)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2initialiser
Suske_ (X)
3relier
Odette Jonkers (X)


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
initialiser


Explanation:
1. voorlopige PIN-code (toe) die aan de ID-kaart moet worden aangeleerd => littéral "code PIN provisoire qui doit être initialisé à la carte-ID" / je dirais "code PIN provisoire d'initialisation de la carte-ID". La tournure NL est bizarre.

2. moet de gebruiker zijn ID-kaart aanleren => "l'utilisateur doit initialiser sa ID-carte"

Le choix de aanleren est étonnant. En général, le terme est dérivé de "to initialize" => initialiseren... mais bon.

Suske_ (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Beila Goldberg
1 hr

agree  Elisabeth Vandezande: C'est sans doute le sens, bien que "aanleren"="apprendre"
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
relier


Explanation:
n'est-ce pas une question de relier le code secret à la carte-ID? Le mot "aanleren" ifait très bizarre ici

Odette Jonkers (X)
Netherlands
Native speaker of: Dutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search