rendement

German translation: Quote der erfolgreichen Studienabgänger

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:rendement
German translation:Quote der erfolgreichen Studienabgänger
Entered by: Gisela Germann

08:59 Oct 15, 2007
Dutch to German translations [PRO]
Medical - Education / Pedagogy
Dutch term or phrase: rendement
Het panel heeft tevens verschillende verbeteracties waargenomen naar aanleiding van
evaluatieresultaten. Zo zijn sinds de vorige visitatie (Dynamiek in een veranderend decor, mei 2000) veel verbeteringen doorgevoerd. Dit geldt met name op het gebied van de toetsing, de **rendementen**, de internationalisering en het personeelsbeleid...
Afgestudeerden kunnen vakinhoudelijke kennis goed toepassen en bezitten sterke kwalificaties op het gebied van oordeelsvorming en communicatie. De **rendementcijfers** zijn goed in vergelijking tot de landelijk gemiddelden. Zo is het **rendement** na 5 jaar hoger, de gemiddelde studieduur van gediplomeerden korter en het percentage uitval lager dan het landelijk gemiddelde.

Effektivität? Ranking? Ertrag?
Gisela Germann
Germany
Quote der erfolgreichen Studienabgänger
Explanation:
Rein aus dem Bauch heraus. Viele Grüße Susanne
Selected response from:

Susanne Bittner
Grading comment
Danke
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Rendement: Erfolgsquote
Sinsel
1 +1Quote der erfolgreichen Studienabgänger
Susanne Bittner


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
Quote der erfolgreichen Studienabgänger


Explanation:
Rein aus dem Bauch heraus. Viele Grüße Susanne

Susanne Bittner
Native speaker of: German
PRO pts in category: 50
Grading comment
Danke
Notes to answerer
Asker: Gefällt mir gut, hab ich genommen. Danke


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wolfgang Jörissen: wobei Gisela mit Effektivität auch gar nicht so falsch liegen würde
1 hr

17 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Rendement: Erfolgsquote


Explanation:
In diesem Kontext: Erfolgsquote (Erfolg)

Sinsel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search