getruceerde kaart

German translation: präparierte Karte

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:getruceerde kaart
German translation:präparierte Karte
Entered by: Johannes Mueller

17:08 Jan 15, 2011
Dutch to German translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino / Kartenspiel
Dutch term or phrase: getruceerde kaart
Erforderliche Karten: 1 harten heer, 1 getruceerde kaart (harten dame, harten joker), één kaart met een dubbele rug.

Vorbereitung: Je maakt een waaier met de getruceerde kaart links en de harten heer rechts. Achter de harten heer, plaats je de kaart met de dubbele rug, die niemand ziet.

Präsentation: Toon de waaier aan het publiek. Zij zien een dame, joker en een heer. Draai de waaier om met de rug naar het publiek. Terwijl je de kaarten omdraait, zorg je dat de kaart met de dubbele rug in het midden terecht komt. Vraag aan het publiek de joker (middenste kaart) te trekken. Zij zullen stomverbaasd zijn, als deze verdwenen lijkt te zijn. Deze is veranderd in de kaart met de dubbele rug.
Johannes Mueller
Germany
präparierte Karte
Explanation:
"Zauberer" greifen auch zu truceerde jassen....Sie wurden für den Zaubertrick behandelt.
Selected response from:

echojuliett
Germany
Grading comment
danke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gezinkte Karte
Hans G. Liepert
4Trickkarte
Matthias Brombach
4präparierte Karte
echojuliett


  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
präparierte Karte


Explanation:
"Zauberer" greifen auch zu truceerde jassen....Sie wurden für den Zaubertrick behandelt.

echojuliett
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
danke!

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Trickkarte


Explanation:
truc = Trick, Kniff, Schlich, und um einen Kartentrick scheint es sich ja laut Beschreibung zu handeln.
Getruceerd = verbalisierte Form, du könntest auch "gezinkte Karte" sagen, aber nicht in dem Zusammenhang, da hier kein Falschspiel gefragt ist.

Matthias Brombach
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans G. Liepert: dubbele rug ist kein Falschspiel? Mit Dir möchte ich Pokern ;0) - Bereits die Blätter werden zusammen als Kartenspiel bezeichnet, auch wenn sie für einen Trick verwandt werden, gezinkt bleibt gezink. Ist verschenktes Falschgeld nicht mehr falsch?
18 hrs
  -> Ach so? Es geht hier also tatsächlich um ein Kartenspiel und nicht um einen Kartentrick? Na sowas..."Toon de waaier aan het publiek": also ein offen gespieltes Kartenspiel? Na gut...;-)

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gezinkte Karte


Explanation:
um im Jargon zu bleiben

Hans G. Liepert
Switzerland
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Matthias Brombach: Es handelt sich hier um einen Kartentrick, nicht um ein "Falschspiel" im Sinne eines Betrügens.
7 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search