wettelijke conversie

German translation: gesetzliche Umdeutung

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:wettelijke conversie
German translation:gesetzliche Umdeutung
Entered by: Johannes Mueller

21:34 Mar 20, 2015
Dutch to German translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Allgemeine Geschäftsbedingungen
Dutch term or phrase: wettelijke conversie
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten of overige verlening van diensten en/of leveringen van zaken van of met (...).
De toepasselijkheid van algemene voorwaarden van de contractspartij van (...) wordt hierbij uitdrukkelijk uitgesloten.
Afwijking van deze algemene voorwaarden kan alleen plaatsvinden indien uitdrukkelijk tussen partijen schriftelijk overeengekomen.
Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar zijn, dan tast dit de rechtsgeldigheid van de overige bepalingen niet aan.
Ten aanzien van deze bepaling(en) vindt wettelijke conversie plaats ex artikel 3:42 BW.
Johannes Mueller
Germany
gesetzliche Umdeutung
Explanation:
Das Pendant von 3:42 BW ist § 140 BGB: Umdeutung
Entspricht ein nichtiges Rechtsgeschäft den Erfordernissen eines anderen Rechtsgeschäfts, so gilt das letztere, wenn anzunehmen ist, dass dessen Geltung bei Kenntnis der Nichtigkeit gewollt sein würde.


Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Besten Dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gesetzliche Umdeutung
Marian Pyritz
4gesetzlich vorgesehene Umsetzung
Michael Eulenhaupt


Discussion entries: 2





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gesetzlich vorgesehene Umsetzung


Explanation:
siehe den Diskussionsbereich

Michael Eulenhaupt
Specializes in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 59

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gesetzliche Umdeutung


Explanation:
Das Pendant von 3:42 BW ist § 140 BGB: Umdeutung
Entspricht ein nichtiges Rechtsgeschäft den Erfordernissen eines anderen Rechtsgeschäfts, so gilt das letztere, wenn anzunehmen ist, dass dessen Geltung bei Kenntnis der Nichtigkeit gewollt sein würde.





    Reference: http://dejure.org/gesetze/BGB/140.html
Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 301
Grading comment
Besten Dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Bittner
3 days 1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search