volmacht

German translation: Bevollmächtigter

19:42 May 15, 2018
Dutch to German translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Versicherungen
Dutch term or phrase: volmacht
Es geht um eine betriebsinterne Auszeichnung für besondere Leistungen:
Dit kan om verschillende redenen: een nieuw opgezet project, een persoonlijke prestatie, een bijzondere samenwerking met een intermediair, **volmacht** of andere partner".
Kann das auch "Bevollmächtigter" bedeuten?
echojuliett
Germany
German translation:Bevollmächtigter
Explanation:
auch laut Van Dale
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Nochmals danke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Bevollmächtigter
Marian Pyritz
3Underwriter
Susanne Bittner


Discussion entries: 7





  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Underwriter


Explanation:
z.o.a. Bank- en verzekeringslexicon, Voeten; en Versicherungswörterbuch. intermediairs beslissen er niet zelf over wie (welke risico's) ze toelaten en voor welke premie, volmachtbedrijven mogen dat wel. Een grote volmacht in NL is bv. Independer. Je spreekt dan ook van het intermediair (= het afzetkanaal van intermediairs) en de volmacht (de volmachtbedrijven).

--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2018-05-16 07:23:22 GMT)
--------------------------------------------------

Zie ook Vermeij, Woordenboek verzekeringsbedrijf NL-EN, underwriting agent. Ik twijfel nog steeds hoe het dan zit met Versicherungsmakler, wat in het Versicherungswörterbuch staat is mij daar nog niet helemaal duidelijk, vandaar ,middel'.

--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2018-05-16 07:24:52 GMT)
--------------------------------------------------

Heb er in een andere kontekst ook al wel eens voor gekozen om ,Vertreterkanal' en ,Vollmachtkanal' te schrijven.


--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2018-05-16 07:34:14 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, heb het boek niet juist aangegeven. Ik heb nagekeken in Versicherungsalphabet, Fürstenwerth/Weiß, Verlag Versicherungswirtschaft.


Susanne Bittner
Native speaker of: German
PRO pts in category: 285

1 day 21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Bevollmächtigter


Explanation:
auch laut Van Dale

Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 680
Grading comment
Nochmals danke!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search