register van vertrek

German translation: hier: Abgangsregister

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:register van vertrek
German translation:hier: Abgangsregister
Entered by: Johannes Mueller

23:08 Nov 25, 2012
Dutch to German translations [PRO]
Law/Patents - Law: Taxation & Customs / Ursprungrecht
Dutch term or phrase: register van vertrek
Auszug aus dem Schreíben der Zollbehörde hinsichtlich einer Ausfuhrerklärung

10. De facturen die zijn voorzien van een oorsprongsverklaring moeten op de dag van hun opstelling worden ingeschreven in een register waarvan het modeI zal worden goedgekeurd door de controleur. Een verwijzing naar het uitvoerdocument (soort, kantoor, datum en nummer) zal worden aangebracht tegenover elke inschrijving
De vorenbedoelde inschrijvingen mögen - in voorkomend geval - geschieden in het register van vertrek dat in het kader van de machtiging "vereenvoudiging bij vertrek" wordt gebruikt. Dit register kan in samenspraak met de controleur elektronisch worden bijgehouden.
Johannes Mueller
Germany
hier: Abgangsregister
Explanation:
da es diesem Fall eine Ausfuhr betrifft
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
danke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Ausgangsregister
Michael Eulenhaupt
4hier: Abgangsregister
Marian Pyritz


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hier: Abgangsregister


Explanation:
da es diesem Fall eine Ausfuhr betrifft

Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 88
Grading comment
danke!

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ausgangsregister


Explanation:
Scheint ein flämischer Ausgangstext zu sein, aus dem Niederländischen kommt mir das nicht bekannt vor, eine Google-Suche bestätigt diese Vermutung:

Es handelt sich dabei wohl um das Gegenteil des "register van binnenkomst".

http://www.google.de/#hl=de&tbo=d&sclient=psy-ab&q="register...

Daher würde ich im Deutschen analog von einem Ein- und Ausgangsregister sprechen

http://www.google.de/#hl=de&tbo=d&sclient=psy-ab&q=Ein- und ...

Michael Eulenhaupt
Specializes in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search