lekkranen

German translation: Auslauf-/Entlade-/Löschschieber

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:lekkranen
German translation:Auslauf-/Entlade-/Löschschieber
Entered by: My Wordblocks

11:20 Jun 1, 2018
Dutch to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime
Dutch term or phrase: lekkranen
Procedure overboord zetten:
- Alle ***lekkranen*** sluiten.
Let op: er zijn verschillen per boot.
- Gashendel op de stuurconsole in de vooruit stand zetten, dit om beklemming met de hijsstroppen te
voorkomen.
- Benzine/diesel en oliepeil controleren, bij een benzinetank de beluchtingsnippel van de in gebruik zijnde benzinetank openen.
Van de dieseltank kort de tankdop openen en weer sluiten zodat er geen vacuüm kan ontstaan.
- De knijpbal van de brandstofleiding zolang knijpen tot deze hard aanvoelt.
Geen lucht meer in de brandstofleiding.
- Afhankelijk van de boot (benzinemotor) de hoofdschakelaar aanzetten.
- Het polskoord van de dodemansschakelaar controleren: is deze op de juiste manier vastgezet?
My Wordblocks
Belgium
Auslauf-/Entlade-/Löschschieber
Explanation:
Auslaufschieber | Paul Groth Mühlenbau - Fördertechnik für Schüttgüter
https://www.paul-groth.com/de/tags/auslaufschieber
Eckige Absperrschieber Auslaufschieber für Behälter, Silos und Maschinen mit Schüttgütern ohne Überdruck. Absperrschieber - Kurzbeschreibung ..
Selected response from:

ahartje
Portugal
Grading comment
Vielen Dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Auslauf-/Entlade-/Löschschieber
ahartje
2leckende Wasserhähne
Matthias Brombach


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Auslauf-/Entlade-/Löschschieber


Explanation:
Auslaufschieber | Paul Groth Mühlenbau - Fördertechnik für Schüttgüter
https://www.paul-groth.com/de/tags/auslaufschieber
Eckige Absperrschieber Auslaufschieber für Behälter, Silos und Maschinen mit Schüttgütern ohne Überdruck. Absperrschieber - Kurzbeschreibung ..

ahartje
Portugal
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 8
Grading comment
Vielen Dank

43 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
leckende Wasserhähne


Explanation:
... wenn es sich um Anleitungen handelt, wie ein Freizeitboot zu verlassen ist, könnte es sich um möglicherweise leckende Wasserhähne handeln, die zu schließen sind.

Matthias Brombach
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 22




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search