kaatswand

German translation: Prallwand

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:kaatswand
German translation:Prallwand
Entered by: Johannes Mueller

14:32 Jun 3, 2010
Dutch to German translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / Fußball
Dutch term or phrase: kaatswand
De bal mag gespeeld worden (kaatsen) tegen drie wanden van de squashruimte: de hoofdwand met belijning en de twee zijwanden. De bal moet na de ‘eindpass’ in ieder geval tegen de hoofdwand kaatsen en wel boven de onderste rode lijn (±50 cm. boven de vloer) en onder de bovenste rode lijn (± 4.50 m. boven de vloer) op de hoofdwand. Ervoor of er na mag de bal één van deze zijwanden raken. Men mag dus via een zijwand de bal tegen de hoofdwand plaatsen. Tijdens de ‘eindpass’ mag de bal niet via de vloer tegen de hoofdwand geplaatst worden en evenmin via de achterwand van de squashruimte. De achterwand van de squashruimte (lees: glazen wand incl. toegangsdeur) mag niet als kaatswand bespeeld worden. Zowel tijdens het serveren als tijdens de rally in het spel mag de achterwand alleen na een stuit in het veld door de bal geraakt worden. Eventueel mag de achterwand, evenals de zijwanden, gebruikt worden door de balbezitter voor het verkrijgen van een betere positie t.o.v. de bal, voordat hij de ‘eindpass’ geeft.
Johannes Mueller
Germany
Prallwand
Explanation:
... tippe ich mal
Selected response from:

Wolfgang Jörissen
Belize
Grading comment
Danke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Prallwand
Wolfgang Jörissen
3Spielwand
Konrad Schultz


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Prallwand


Explanation:
... tippe ich mal

Wolfgang Jörissen
Belize
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 16
Grading comment
Danke!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Bittner: Oder Prellwand? Habe beide gefunden.
28 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Spielwand


Explanation:
Wird der Gegner vom Ball getroffen oder steht der Gegner so im Weg, daß er vom Ball getroffen würde, und die Flugbahn zeigt direkt zur Spielwand, so wird dem Schlagenden ein Punkt gewährt, während beim Let der Ballwechsel wiederholt werden muß


    Reference: http://www.nett-im-let.de/infos2.htm
Konrad Schultz
Native speaker of: Native in GermanGerman




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search