zweng

German translation: Ortscheit

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:zweng
German translation:Ortscheit
Entered by: My Wordblocks

13:20 Feb 17, 2014
Dutch to German translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / Reiten
Dutch term or phrase: zweng
Aus der Produktbeschreibung für einen Sulky

- 2 Stabeugels
- Tuigbeugel
- Zweng
- 2 Spatborden
- Vooras
- Achteras met remklauwen
My Wordblocks
Belgium
Ortscheit
Explanation:
dann muss es höchstwahrscheinlich ein Ortscheit sein
Selected response from:

Judith Grützbauch
Netherlands
Grading comment
Danke schön
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Ortscheit
Judith Grützbauch
2Schwengel
Judith Grützbauch
1Anz
Susanne Bittner


Discussion entries: 2





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Schwengel


Explanation:
oder: Kurbel

Könnte das passen?

Judith Grützbauch
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Hier noch eine Beschreibung: Als groot nadeel van de driedelige voorzweng (mailzweng) is dat deze veel lager bij de grond hangt, daarbij kan bij een wat hortig aangaan de zaak zowel tegen de knieën van de achterpaarden als op de hakken van de voorpaarden klotsen. Onrustige jonge voorpaarden komen eerder met de achterbenen over de strengen en onrustige achterpaarden komen eerder met de voorbenen over het zwengenstel. Ook en juist bij halt houden en korte pauzes. Bij jonge onervaren paarden is het niet echt verantwoord met een driedelig voorzweng te rijden.Voor klassementsritten moet echter altijd wel met een driedelige voorzweng gereden worden, dit omdat het een meer authentieke en sportieve uitstraling heeft. Bij een rustig en betrouwbaar span is er ook geen reden om met de eendelige voorzweng te rijden. Voorzwengen zijn altijd voorzien van blank metalen beslag. Vroeger werd dit iedere dag geschuurd om de roest te verwijderen. Tegenwoordig wordt roestvrij staal toegepast Achterzwengen Bij een sportrijtuig kan vaak worden gekozen om de achterpaarden op zwengen of op proken te rijden. Vanuit het oogpunt van het paard is de zweng ruim te verkiezen. Dit levert veel minder schuren van het gareel op. Bij korte ritten in de stad (bijvoorbeeld met een bruiloft o.i.d) is het rijden op de proken te verkiezen omdat het veel strakker stuurt en remt. Op de plaats waar de zwengriem om de zweng loopt wordt deze beschermd door een stukje lakleer. Een klein beugeltje houd de riem op zijn plaats. Reserve zwengen Een van de fraaiste accessoires op een sportrijtuig zijn de reserve zwengen. Glimmend gepoetst en strak onder elkaar gemonteerd geven ze een zeer speciaal effect aan de combinatie. Meestal wordt een hoofdzweng en een nevenzweng onder elkaar gemonteerd. Het is ook mogelijk een hoofdzweng met twee nevenzwengen te monteren.


18 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Anz


Explanation:
S. Link


    Reference: http://www.markt.de/contentId,Pferde-und-Reitsport-Lexikon/i...
Susanne Bittner
Native speaker of: German
PRO pts in category: 31

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ortscheit


Explanation:
dann muss es höchstwahrscheinlich ein Ortscheit sein

Judith Grützbauch
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Danke schön




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search