voor zover rechtens vereist gesommeerd

Polish translation: upomniany zgodnie z prawem

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:voor zover rechtens vereist gesommeerd
Polish translation:upomniany zgodnie z prawem
Entered by: Anna Polakow

13:10 Mar 22, 2017
Dutch to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Dutch term or phrase: voor zover rechtens vereist gesommeerd
Een brief van de Commissie Naleving.

De hele zin:

Gezien het bovenstaande wordt u verzocht en voor zover rechtens vereist gesommeerd, zulks onder gelijktijdige ingebrekestelling, om alsnog binnen 7 dagen na dagtekening van dit schrijven contact op te nemen met...
Katarzyna Schoonheim-Stypulkowska
Netherlands
upomniany zgodnie z prawem
Explanation:
sommatie (w prawie karnym) urzędowy nakaz wykonania czegoś lub powstrzymania się od wykonania czegoś
- (prawo zobowiązań, prawo cywilne) upomnienie do wykonania zobowiązania wymienionego w piśmie
Selected response from:

Anna Polakow
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5upomniany zgodnie z prawem
Anna Polakow
2prawnie wiążące wezwanie do zapłaty
Mariusz Wstawski


  

Answers


40 days   confidence: Answerer confidence 5/5
upomniany zgodnie z prawem


Explanation:
sommatie (w prawie karnym) urzędowy nakaz wykonania czegoś lub powstrzymania się od wykonania czegoś
- (prawo zobowiązań, prawo cywilne) upomnienie do wykonania zobowiązania wymienionego w piśmie

Example sentence(s):
  • Bij overtreding van de voorgaande bedingen betreffende de artikelen over geheimhouding en nevenwerkzaamheden is werknemer aan werkgever verschuldigd een direct en ineens, zonder sommatie of andere voorafgaande verklaring opeisbare boete van € 25.000,0
Anna Polakow
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

39 days   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
prawnie wiążące wezwanie do zapłaty


Explanation:
W związku z powyższym wzywamy niniejszym w sposób przewidziany regulacjami prawnymi do zapłaty..

Jest jeszcze inna możliwość, że nie chodzi o pieniądze, a o upomnienie. Wtedy 'wezwanie do zapłaty' -> 'upomnienie'. Może chodzić też o uregulowanie jakiejś zaległości, dostarczenie dokumentów itp.
W związku z powyższym otrzymuje Pan/Pani niniejszym prawnie wiążące upomnienie...

--------------------------------------------------
Note added at 42 days (2017-05-04 06:58:58 GMT)
--------------------------------------------------

nie wiem czemu, ale mi się kojarzy bardziej z pieniędzmi:

sommatie om te betalen [wezwanie do zapłaty]

A jeśli chodzi o drugą możliwość (aanmaning), to o niej wspominam pod koniec mojej odpowiedzi ('upomnienie')

Mariusz Wstawski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 74
Notes to answerer
Asker: 4





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search