uitgegeven voor afschrift

Polish translation: wydano jako wypis

08:25 Jul 21, 2020
Dutch to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Dutch term or phrase: uitgegeven voor afschrift
wyrażenie na końcu aktru notarialnego
Katarzyna Schoonheim-Stypulkowska
Netherlands
Polish translation:wydano jako wypis
Explanation:
Notariusze wydają wypisy.
Selected response from:

Katarzyna Szylderowicz
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5wydano jako wypis
Katarzyna Szylderowicz
3sporządzono w formie odpisu
Mariusz Wstawski


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sporządzono w formie odpisu


Explanation:
wydano jako odpis, na polskich dokumentach jest najczęściej pieczątka: ODPIS.

Een notaris kan afschriften afgeven van originele documenten. Een afschrift is dan wel een echte kopie dan wel een schriftelijke en letterlijke weergave van de gehele inhoud van het origineel.
Bij een afschrift van een notariële akte, wordt eigenlijk altijd gewerkt met zo'n schriftelijke en letterlijke weergave en niet met een echte kopie. Het originele, door de partijen en de notaris ondertekende, exemplaar - de minuut akte - blijft bij de notaris in bewaring. Hij mag deze niet uit handen geven.
Hoewel een gewone kopie in alle gevallen ook mogelijk is, heeft een door de notaris gemaakt afschrift meer bewijskracht. De notaris verklaart op de laatste pagina van het afschrift dat het een afschrift is en zet daarna zelf zijn handtekening en ambtsstempel. Een afschrift is herkenbaar aan de woorden "uitgegeven voor afschrift".
Bij een afschrift van een notariële akte verklaart de notaris ook dat het originele stuk door hem en de partijen is getekend.

Duits:
Am Ende einer notariellen Urkunde
es folgen Amtsstempel und Unterschrift des Notars: Als Abschrift erteilt

Mariusz Wstawski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 74

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wydano jako wypis


Explanation:
Notariusze wydają wypisy.


    Reference: http://www.notariuszkarczewska.pl/najczesciej-zadawane-pytan...
    https://www.infor.pl/prawo/notariusz/u-notariusza/686890,Wypis-aktu-notarialnego.html
Katarzyna Szylderowicz
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44
Grading comment
dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search