loods

Spanish translation: oficina de Prácticos

13:08 Jun 28, 2010
Dutch to Spanish translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime
Dutch term or phrase: loods
Hier gaat het om de ruimte (het kantoor zeg maar) in de haven waar de loodsen op een oproep zitten te wachten.
Manuel Maduro
Spanish translation:oficina de Prácticos
Explanation:
Misschien een idee?
Selected response from:

Ellen Klabbers
Spain
Grading comment
Uiteindelijk heb ik iets in deze richting gebruikt, onder het motto: het zekere voor het onzekere. Zeer bedankt!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hangar
Etienne Wallace
3oficina de Prácticos
Ellen Klabbers
3tinglado
Maria Rosich Andreu


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tinglado


Explanation:
Misschien kan je het zo vertalen. Volgens het woordenboek is een tinglado een "cobertizo", maar in de haven in mijn stad staan er wat oude gebouwen die deels magazijn deels kantoor waren, die "tinglado" heten, waar de prácticos (dus de loodsen) werkten.

Ik hoop dat dit helpt. Hier zie je het:
http://www.porttarragona.cat/ca/port-i-ciutat/espais-cultura...

Maria Rosich Andreu
Spain
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Riens Middelhof: Als de vertaling voor Spanje/Catalonië is, is het misschien een goede vertaling, maar voor Latijns-Amerika klinkt "tinglado" toch teveel als een afdak...
1 hr
  -> ik weet weinig van LA-spaans, dus misschien heb je gelijk. Tinglado is in ieder geval geen Catalaanse woord, dus voor Spanje is het wel goed. Het is aan Manuel te zeggen welke Spaanse variant hij nodig heeft. En neutral hierdoor vind ik toch wat sterk.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hangar


Explanation:
'tinglado', a pesar de estar en el diccionario, me parece bastante peyorativo.

Etienne Wallace
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maria Rosich Andreu: pero los hangares están en los aeropuertos, no en los puertos
12 mins

neutral  Riens Middelhof: eens met Maria...
1 hr

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
oficina de Prácticos


Explanation:
Misschien een idee?



    Reference: http://www.practicosbilbao.es/1/instalaciones.htm
Ellen Klabbers
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3
Grading comment
Uiteindelijk heb ik iets in deze richting gebruikt, onder het motto: het zekere voor het onzekere. Zeer bedankt!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search