KudoZ home » Dutch » Other

step vs. autoped

Dutch translation: motorstep


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:step vs. autoped
Dutch translation:motorstep
Entered by: vixen

07:52 Dec 4, 2003
Dutch to Dutch translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: step vs. autoped
Heb net een tekst achter de rug over elektrische steps. Zijn er redenen om liever autoped te gebruiken? Wat zeggen jullie in het dagelijks leven?
xxxNicolette Ri
motorstep
Explanation:
Als verzamelnaam voor gemotoriseerde steps wordt motorstep gebruikt. Neem maar eens een kijkje op onderstaande website.

Daar worden onder het kopje motorsteps diverse typen gemotoriseerde steps aangeboden.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1motorstep
vixen
4 +1geen voorkeur
Gerard de Noord
3autopedjd


Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
autoped


Explanation:
kan je de context een beetje verduidelijken? Ik weet niet goed wat er bedoeld wordt met "elektrische step". In ieder geval klinkt "autoped" beter.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-04 08:41:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Heb ook niet echt een voorkeur, alhoewel ik vind dat autoped beter klinkt.

jd

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Edward Vreeburg: autoped klinkt toch een beetje ouderwets
6 hrs

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
geen voorkeur


Explanation:
behalve als ze elektrish zijn. Dan is step misschien beter. Waarschijnlijk zal autoped hierdoor met terugwerkende kracht een woord van de twintigste eeuw worden.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen
4 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
motorstep


Explanation:
Als verzamelnaam voor gemotoriseerde steps wordt motorstep gebruikt. Neem maar eens een kijkje op onderstaande website.

Daar worden onder het kopje motorsteps diverse typen gemotoriseerde steps aangeboden.


    Reference: http://www.motoped.nl/index.htm
vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 34

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edward Vreeburg: gemotoriseerde step 'k denk het ook, step is moderner denk ik
1 hr