KudoZ home » Dutch » Tech/Engineering

internetinfrastructuur

Dutch translation: internetinfrastructuur


13:20 Mar 12, 2002
Dutch to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
Dutch term or phrase: internetinfrastructuur
Kent iemand de juiste schrijfwijze?
Karel Theys
Dutch translation:internetinfrastructuur
Explanation:
zoals je het schrijft is het volgens mij correct.

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Bedankt.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1internetinfrastructuurSerge L
4 -1Internet-infrastructuur
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
internetinfrastructuur


Explanation:
zoals je het schrijft is het volgens mij correct.

Succes,

Serge L.

Serge L
PRO pts in pair: 20
Grading comment
Bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette Verburg: ja, zo is het ook volgens mijn Spellingwijzer Onze Taal (1999) correct.
1 hr

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Internet-infrastructuur


Explanation:
Zo wordt het toch geschreven op de MS-sites
en eigenlijk terecht:
Internet is in se een Engels woord; in samenstellingen met een Nederlands woord komt er dan een koppelteken.


... Microsoft en PSINet en bestaat uit een server-applicatie en een Internet-infrastructuur.
Het biedt de mogelijkheid digitale muziek op maat te distribueren. ...

www.microsoft.com/netherlands/press/2000/000928.asp

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Antoinette Verburg: 'Een tweedelige samenstelling met een anderstalig deel wordt aaneengeschreven. Alleen bij klinkerbotsing komt er een streepje.' Voorbeelden: 'jazzmuziek', 'jockeypet', 'live-uitzending', etc.(Spellingwijzer Onze Taal, 1999)
1 hr
  -> bedankt! Noch het Groene boekje noch Handboek Verzorgd Nederlands (spellingregels) geven hieromtrent uitsluitsel; geldt dit voor alle samenstellingen met anderstalige woorden? Niet alleen voor ingeburgerde woorden?