KudoZ home » Dutch to English » Bus/Financial

persoonsgebonden materie

English translation: matters of a personal nature


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:persoonsgebonden materie
English translation:matters of a personal nature
Entered by: Dave Greatrix

04:15 Sep 20, 2001
Dutch to English translations [Non-PRO]
Bus/Financial
Dutch term or phrase: persoonsgebonden materie
Context: procedure voor functiebeschrijving/classificatie

Personal matter -> goede suggestie?

Dank u!
Nathalya
Belgium
matters of a personal nature
Explanation:
Have been racking my brains... this sounds more native English than anything else I could think of!
Have fun!
Selected response from:

Emma Cox
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5matters of a personal nature
Emma Cox
4individual issuesBoudewijn van Milligen
4personal well-being/personal welfare
Marijke Mayer


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
personal well-being/personal welfare


Explanation:
Natalya, een er zijn een aantal mogelijkheden, maar ik heb niet genoeg context om tot een logische conclusie te komen. Personal matter lijkt me niet goed, want dat is een privé-aangelegenheid. Hopelijk heb je wat aan de volgende sites die ik heb gevonden via Google:

SOCIAAL PERSONALISME
Het personalisme is één van de grondartikelen van onze christen democratische "grondwet". Uiteraard vinden we deze krachtlijn terug in de sterk persoonsgebonden materie van welzijn en gezondheid. We vertrekken dus vanuit het unieke van elk individu, vanuit zijn persoonlijke behoeften en gevoelens, doch brengen deze steeds in relatie tot zijn omgeving en de ruimere samenleving. Het sociaal weefsel is voor ons het referentiekader voor onze gepersonaliseerde zorgbenadering.

Groetjes,
Marijke



    Reference: http://www.cvp.be/lucgoutry/new_page_1.htm
    Reference: http://www.euro.centre.org/ec_5.htm
Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 525

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
matters of a personal nature


Explanation:
Have been racking my brains... this sounds more native English than anything else I could think of!
Have fun!

Emma Cox
United Kingdom
Native speaker of: English

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
individual issues


Explanation:
De vraag is niet helemaal duidelijk, "materie" betekent hier waarschijnlijk "aangelegenheden" of "zaken". Maar "persoonsgebonden" is een beetje vreemd, men zou "persoonlijk" verwachten. "Persoonsgebonden" suggereert dat het zaken zijn die alleen op een bepaalde persoon betrekking hebben, terwijl "persoonlijk" de betekenis van "privé" heeft. Is de eerstgenoemde betekenis inderdaad van toepassing, dan is "client-related" (in geval van klanten) of "individual" een goede vertaling, terwijl "personal" of "private" dat duidelijk NIET is.


    Native Dutch
Boudewijn van Milligen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 36