KudoZ home » Dutch to English » Finance (general)

OTSO

English translation: onder toezicht staande onderneming(en)


09:35 Dec 9, 2010
Dutch to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Dutch term or phrase: OTSO
Appears in the banking document from the Bank of the Netherlands on the supervision or regulation of financial transactions nationally and internationally. I have searched the Internet in vain for this term. As an example from the text, an insurance company is an otso,as is a financial services company, large firms of brokers and so on. the translation concerned is about the regulatory powers of the Bank of the Netherlands. The target audience is a high-level national banking institution such as the Bank of England
Harold Mitchell
English translation:onder toezicht staande onderneming(en)
Explanation:
De eerder genoemde financiële toezichtwetgeving, in het bijzonder de Wft, is overigens niet alleen relevant voor onder toezicht staande ondernemingen (otso) zoals banken, verzekeraars en beleggingsmaatschappijen.

De financiële dienstverlening aan partijen in de vastgoedsector is divers, denk aan betalingsverkeer, kredietverlening, investeringen, vermogensbeheerdiensten, et cetera. In het kader van de financiële dienstverlening zullen otso’s voortdurend een inschatting moeten maken van de (integriteit)risico’s die verbonden zijn aan hun klanten en andere partijen die bij een transactiestructuur zijn betrokken

http://www.vastgoedkennis.nl/docs/publicaties/Discussiepaper...

wetten.nl - Wet- en regelgeving - BWBR0024161
10 juli 2008... gevallen waarin een overtreding van de financiële wet- en regelgeving door een onder toezicht staande onderneming wordt geconstateerd, ...
wetten.overheid.nl/BWBR0024161/

Hoofdstuk 5, Toezicht op de Nederlandse financiële sector - 5 ...
22 maart 2010 ... toetsing is dat de onder toezicht staande onderneming in staat moet zijn de toezichthouder te overtuigen van de deskundigheid van de ...
www.jaarverslagdnb.nl/.../Hoofdstuk5_Toezicht_op_de_Nederla...
Selected response from:

writeaway
Grading comment
Thanks very much - sought everywhere for this
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4onder toezicht staande onderneming(en)
writeaway
3[European ] Offshore Transmissions Operator
Textpertise
Summary of reference entries provided
otso
writeaway

Discussion entries: 3





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
[European ] Offshore Transmissions Operator


Explanation:
The meaning of OTSO in an EU context, search OTSO in the referenced document to read more. Could this be it?

http://www.mainstreamrp.com/content/speeches/How-the-Supergr...

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2010-12-09 09:51:43 GMT)
--------------------------------------------------

Possibly relating to the financing of this project?

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2010-12-09 09:53:03 GMT)
--------------------------------------------------

It could also be as writeaway suggests - completely different from what I have suggested. More likely writeaway has found your answer.

Textpertise
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 40

7 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
onder toezicht staande onderneming(en)


Explanation:
De eerder genoemde financiële toezichtwetgeving, in het bijzonder de Wft, is overigens niet alleen relevant voor onder toezicht staande ondernemingen (otso) zoals banken, verzekeraars en beleggingsmaatschappijen.

De financiële dienstverlening aan partijen in de vastgoedsector is divers, denk aan betalingsverkeer, kredietverlening, investeringen, vermogensbeheerdiensten, et cetera. In het kader van de financiële dienstverlening zullen otso’s voortdurend een inschatting moeten maken van de (integriteit)risico’s die verbonden zijn aan hun klanten en andere partijen die bij een transactiestructuur zijn betrokken

http://www.vastgoedkennis.nl/docs/publicaties/Discussiepaper...

wetten.nl - Wet- en regelgeving - BWBR0024161
10 juli 2008... gevallen waarin een overtreding van de financiële wet- en regelgeving door een onder toezicht staande onderneming wordt geconstateerd, ...
wetten.overheid.nl/BWBR0024161/

Hoofdstuk 5, Toezicht op de Nederlandse financiële sector - 5 ...
22 maart 2010 ... toetsing is dat de onder toezicht staande onderneming in staat moet zijn de toezichthouder te overtuigen van de deskundigheid van de ...
www.jaarverslagdnb.nl/.../Hoofdstuk5_Toezicht_op_de_Nederla...


writeaway
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 15
Grading comment
Thanks very much - sought everywhere for this




Reference comments


13 mins peer agreement (net): +2
Reference: otso

Reference information:
De eerder genoemde financiële toezichtwetgeving, in het bijzonder de Wft, is overigens niet alleen relevant voor onder toezicht staande ondernemingen (otso) zoals banken, verzekeraars en beleggingsmaatschappijen.

De financiële dienstverlening aan partijen in de vastgoedsector is divers, denk aan betalingsverkeer, kredietverlening, investeringen, vermogensbeheerdiensten, et cetera. In het kader van de financiële dienstverlening zullen otso’s voortdurend een inschatting moeten maken van de (integriteit)risico’s die verbonden zijn aan hun klanten en andere partijen die bij een transactiestructuur zijn betrokken

http://www.vastgoedkennis.nl/docs/publicaties/Discussiepaper...

writeaway
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 15
Note to reference poster
Asker: This is the one! Thanks very much - I recognised it immediately - would you believe that this is the first term I ever encountered that even the Juridisch Lexicon couldn't give me an answer for. Thanks again and best regards, Harold Mitchell


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Olly Pekelharing
49 mins
agree  Kitty Brussaard: Why not post this as an answer to enable inclusion of this term in the glossary as well?
4 hrs