KudoZ home » Dutch to English » IT (Information Technology)

trust plaatsen (IT terminologie)

English translation: without establishing a trust relationship between the two.


12:43 Jul 10, 2002
Dutch to English translations [PRO]
IT (Information Technology) / IT
Dutch term or phrase: trust plaatsen (IT terminologie)
I am currently translating a small Internet security document (my first one), and am having problems with the above phrase.

The sentence is as follows:

"Het te testen product moet meerdere Citrix farms aankunnen. Dit betekent ondermeer dat de opstelling overweg moet kunnen met meedere AD forests, dit zonder een trust tussen beide te plaatsen. De toepassingen worden bij voorkeur als één geheel aan de eindgebruiker gepresenteerd, voor de eindgebruiker is de scheiding tussen de twee forests dan transparant."

All suggestions welcome - KudoZ points will be awarded asap.

Many thanks,

Pikey
Anne Key
English translation:without establishing a trust relationship between the two.
Explanation:
...
Selected response from:

Shilpa Dawda
India
Grading comment
This is the exact translation I was looking for - I carried out a search on Google and it came up with lots of hits: many thanks!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4without establishing a trust relationship between the two.Shilpa Dawda
4vertrouwensmodel/beveiligingscertificaat
Chantal Henno
3 +1Verbinding
Ariser


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Verbinding


Explanation:
Since the text refers to Citrix farms, likely server farms, a possibility is "verbinding" or also "administratieve koppeling"?

Nederlands Computerwoordenboek defines trust as:

Trust-relatie. Een administratieve koppeling die twee of meer domeinen verbindt. Met een trust-relatie hebben gebruikers toegang tot resources in een ander domein als zij over de juiste privileges beschikken, zelfs als zij geen gebruikersaccount in het resourcedomein hebben. Om resources van een domein met een ander te delen, hebt u een trustrelatie tussen de domeinen nodig. Netwerken die gebasseerd zijn op Windows NT 3.x of 4.0 ondersteunen een trust relatie in 1 richting. Als u bijvoorbeeld drie NT 3.x of 4.0 domeinen hebt die resources moeten delen, moet u handmatig zes trusts in 1 richting maken. De trust relatie wordt door middel van een pijl aangegeven.


Domein A ---> Domein B
Domein A vertrouwt Domein B

Domein A heeft in dit geval de resources, zoals printers en harde schijf ruimte en Domein B de gebruikers accounts. Iemand in domein B kan dus gebruik maken van de resources van domein A.


    Reference: http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3?trefwoo...
Ariser
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Shilpa Dawda: the word trust should be retained.
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vertrouwensmodel/beveiligingscertificaat


Explanation:
Het gaat inderdaad om een verbinding maar met een beveiliging. Vandaar de vertaling. Soms wordt de term ongemoeid gelaten en behoudt men de benaming 'trust' ook in het Nederlands.
Groetjes,


    Reference: http://www.de-haas.nl/Articles/Accountant%20e-assurance%20se...
Chantal Henno
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
without establishing a trust relationship between the two.


Explanation:
...

Shilpa Dawda
India
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 3
Grading comment
This is the exact translation I was looking for - I carried out a search on Google and it came up with lots of hits: many thanks!