KudoZ home » Dutch to English » Medical

geclausuleerd

English translation: cannot be signed up/registered with special stipulations


12:52 Nov 6, 2003
Dutch to English translations [Non-PRO]
Medical
Dutch term or phrase: geclausuleerd
De aanvraagster kan niet geclausuleerd worden ingeschreven.
bulg
English translation:cannot be signed up/registered with special stipulations
Explanation:
?
ref.: Jurlex
more context wouldn't hurt.
Selected response from:

writeaway
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Waarschuwinghirselina
2cannot be signed up/registered with special stipulations
writeaway


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
cannot be signed up/registered with special stipulations


Explanation:
?
ref.: Jurlex
more context wouldn't hurt.

writeaway
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1340

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Waarschuwing


Explanation:
De term "geclausuleerde inschrijving" houdt verband met het Nederlandse BIG-register (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg. De BIG-inschrijving kan "ongeclausuleerd" of "geclausuleerd" zijn.

Er is meer context nodig om vast te stellen om welke situatie het in jouw tekst juist gaat. Is "niet geclausuleerd" in de zin van "ongeclausuleerd" gebruikt? Of wordt bedoeld dat de persoon zelfs niet geclausuleerd kan worden ingeschreven en dus helemaal niet in het register komt?

http://www.bigregister.nl/pdf/Jaarverslag_2001.pdf

Wiens diploma of getuigschrift niet in de regeling is vermeld,of niet de nationaliteit bezit van de lidstaat waar het diploma of getuigschrift is afgegeven, heeft een verklaring van vakbekwaamheid nodig om zich in het BIG-register te kunnen laten in-schrijven.

Bij een gelijkwaardige vakbekwaamheid is inschrijving in het BIG-register zonder meer mogelijk. Dit is de zogenaamde ongeclausuleerde inschrijving.

Bij een vakbekwaamheid die
nagenoeg gelijkwaardig is, kan iemand zich alleen geclausuleerd laten inschrijven in het BIG-register. In de clausule is omschreven wat de beperkingen zijn en voor welke periode de beroepsbeoefenaar geclausuleerd is ingeschreven.

Een vakbekwaamheid
die niet gelijkwaardig is, sluit inschrijving in het BIG-register uit.




hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 129