KudoZ home » Dutch to English » Other

melig

English translation: silly, tiresome, corny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:melig
English translation:silly, tiresome, corny

00:19 Nov 8, 2001
Dutch to English translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: melig
Zijn melig gedrag wekte irritatie.
frank weemaes
silly
Explanation:
dit is minder formeel dan tiresome, de volgende zin is heel gewoon/alledaags Engels

his silly behaviour irritated me
Selected response from:

Titia Dijkstra
Grading comment
Bedankt voor jullie suggesties. In de context van gedrag van leerlingen in de klas leek "silly" me het beste. Na verloop van tijd zal hetzelfde gedrag wel "tiresome" worden.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3silly
Ellemiek Drucker
4 +1tiresome
Carla Zwanenberg
5sillyTitia Dijkstra
4 -1CornyPieter_H


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tiresome


Explanation:
Uit van Dale:

1 flauw en grappig
corny, banal
context
een melige opmerking
a corny remark

2 lusteloos
dull, feeble, tiresome, slow
context
melig zijn / doen
be dull, act tiresome

Groeten,
Carla

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 187

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
5 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Corny


Explanation:
Hi Frank !

The whole sentence is" His corny conduct caused irritation."



Regards,


Pieter_H


Ref Van Dale

Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 105

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ellemiek Drucker: ik vind dit nogal formeel. Melig is m.i. meer informele spreektaal.
5 mins
  -> Ik vind de zin enigszins formeel. Had informeler uitgedrukt kunnen worden. Maar de tekst is niet anders.

disagree  Chris Hopley: Corny is chiefly used for "flauwe moppen" not for behaviour.
5 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
silly


Explanation:
Hoi Frank,

Tiresome van Carla is een mogelijkheid, zeker gezien de context.
Ik wil je ook de mogelijkheid van silly aandragen, dit is iets neutraler.

Groetjes
Ellemiek

Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxtasman: Ik ben het hier mee eens: denk aan het blad 'Tina' vroeger - "wij zijn twee melige meiden..."
42 mins
  -> dank je! de meisjes van toen zullen nu misschien niet meer zo melig zijn ;-)

agree  Davorka Grgic: Correct.
2 hrs
  -> dank je 8-)

agree  Thijs van Dorssen: Mooie foto, Ellemiek!! Groetjes
3 hrs
  -> It was great fun posing for it ;-)

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
silly


Explanation:
dit is minder formeel dan tiresome, de volgende zin is heel gewoon/alledaags Engels

his silly behaviour irritated me


    bilingual with seven years of experience
Titia Dijkstra
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 84
Grading comment
Bedankt voor jullie suggesties. In de context van gedrag van leerlingen in de klas leek "silly" me het beste. Na verloop van tijd zal hetzelfde gedrag wel "tiresome" worden.