KudoZ home » Dutch to English » Other

BV-C

English translation: Withholding Tax - C (company car for private use)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:BV-C
English translation:Withholding Tax - C (company car for private use)
Entered by: Evert DELOOF-SYS

15:13 Jun 11, 2002
Dutch to English translations [PRO]
/ Vlaamse loonstrook
Dutch term or phrase: BV-C
Dit is een afkorting die voorkomt op een Vlaamse loonstrook. Kan iemand mij vertellen wat het betekent? Het heeft waarschijnlijk of met een inhouding te maken of met een bedrag waarvan ingehouden wordt.
Willemina Hagenauw
Withholding Tax - C (company car for private use)
Explanation:
... Sleutelformule voor het berekenen van de bedrijfsvoorheffing (BV) verschuldigd op
bezoldigingen, pensioenen of brugpensioenen (nieuw stelsel) betaald vanaf 1 ...

fiscus.fgov.be/interfaoifnl/Sleutelformule/ inleiding.htm

En:

"
Op mijn loonfiche staat er een rubriek vermeld
"bedrijfswagen - privé gebruik (C)" dit in "+" en eveneens voor hetzelfde
bedrag "voordelen in natura (G)" dit in "-"."

http://www.motornet.be/faq/020118-01.html


Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank! Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Withholding Tax - C (company car for private use)
Evert DELOOF-SYS
4Bedrijfsvoorheffing
Bart B. Van Bockstaele


Discussion entries: 2





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Bedrijfsvoorheffing


Explanation:
is de meest voor de hand liggende verklaring.

Waar de C voor staat, is me niet helemaal duidelijk. Hij zou kunnen staan voor Coëfficiënt. In België bestaan er namelijk drie soorten bedrijfsvoorheffingen voor werknemers:

Normale voorheffing: voor gewone/regelmatige bezoldigingen

systeem huwelijkscoëfficiënt: voor gehuwden met 1 inkomen in gezin

systeem alleenstaanden: voor alle anderen.


Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 62

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Withholding Tax - C (company car for private use)


Explanation:
... Sleutelformule voor het berekenen van de bedrijfsvoorheffing (BV) verschuldigd op
bezoldigingen, pensioenen of brugpensioenen (nieuw stelsel) betaald vanaf 1 ...

fiscus.fgov.be/interfaoifnl/Sleutelformule/ inleiding.htm

En:

"
Op mijn loonfiche staat er een rubriek vermeld
"bedrijfswagen - privé gebruik (C)" dit in "+" en eveneens voor hetzelfde
bedrag "voordelen in natura (G)" dit in "-"."

http://www.motornet.be/faq/020118-01.html




Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 1278
Grading comment
Hartelijk dank! Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bart B. Van Bockstaele: Dit lijkt heel waarschijnlijk!
5 mins