KudoZ home » Dutch to English » Other

geript bestand

English translation: RIPped file


06:02 Oct 2, 2001
Dutch to English translations [Non-PRO]
Dutch term or phrase: geript bestand
Dit is een manier waarop een advertentie tekst aan het blad waarin de advertentie opgenomen wordt aangeleverd dient te worden. De zin luidt: Digitale opmaak aanleveren als geript bestand, Postscript of PDF. Indien een bestand wordt aangeleverd, opmaak in QuarkXpress. Heeft iemand een idee?
Willemina
English translation:RIPped file
Explanation:
Pas op! Dit is geen typefout!

Deze files kunnen niet rechtstreeks geprint worden, maar moeten eerst geript worden.
Dwz dat het bestand van een "vector" naar een "pixel" bestand moet worden geconverteerd.

Zie 2de link voor de Engelse uitleg
Selected response from:

Marco Vrieling
Grading comment
Bedankt voor jouw oplossing Marco. Ik zal dit gebruiken - bedankt ook voor de link naar de website.

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2RIPped file
Marco Vrieling
3 -2zipped fileSerge L


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -2
zipped file


Explanation:
Ben je zeker dat het geen schrijffout is en dat er gewoon "gezipt bestand" moet staan? Lijkt me alleszins logischer...

Serge L.

Serge L
PRO pts in pair: 261

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Marco Vrieling: zie hieronder
13 mins

disagree  Sven Petersson: Dead wrong!
20 mins

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
RIPped file


Explanation:
Pas op! Dit is geen typefout!

Deze files kunnen niet rechtstreeks geprint worden, maar moeten eerst geript worden.
Dwz dat het bestand van een "vector" naar een "pixel" bestand moet worden geconverteerd.

Zie 2de link voor de Engelse uitleg


    Reference: http://www.google.com/search?q=cache:2jp-mP2OyXY:www.kleurga...
    Reference: http://www.pro.com/products/offsets/pageflow/pageflow_1.htm
Marco Vrieling
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4
Grading comment
Bedankt voor jouw oplossing Marco. Ik zal dit gebruiken - bedankt ook voor de link naar de website.

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson: Good man!
8 mins

agree  Dave Greatrix
39 mins