KudoZ home » Dutch to English » Real Estate

perceel grond omschreven in *meetbrief* nummer XXXX

English translation: registry certificate


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:meetbrief
English translation:registry certificate
Entered by: Saskia Steur

14:25 Apr 10, 2007
Dutch to English translations [PRO]
Real Estate / meetbrief
Dutch term or phrase: perceel grond omschreven in *meetbrief* nummer XXXX
Na wat zoeken ben ik zo'n beetje onder de indruk dat dit misschien een typisch Nederlands concept is. Of toch niet?
Manuel Maduro
registry certificate
Explanation:
Volgens mij wordt dit op de Nederlandse Antillen gehanteerd.

Zie http://www.kadaster.an/?main_internal=03&item=0&subitem=0#

Wat is het verschil tussen een perceel vastgelegd in een extractplan en een meetbrief?
Sommige delen van het eilandgebied Curaçao zijn in een kadastraal systeem vastgelegd. Voor de klant is het voornaamste verschil dat deze percelen worden aangegeven met een aanduiding bestaande uit een afdeling, sectie en volgnummer per sectie. De resterende gebieden worden in een meetbrief bestaande uit een volgnummer en jaar vastgelegd. De rechtskracht van beide documenten is identiek.

Hoe kan ik een stuk terrein dat door het Kadaster is opgemeten en vastgelegd in een meetbrief of extractplan overdragen?
Indien u de eigenaar bent dient u een afspraak te maken met een notaris van uw keuze, waarbij u het meetdocument ook dient mee te nemen. De notaris zal bij het Kadaster en Openbare Registers Curaçao inzage verrichten naar de rechtstoestand (wie is de eigenaar en status van het perceel). Indien alles in orde is kunt u gezamenlijk met de aanstaande koper de akte bij de notaris passeren. De overdracht is juridisch rond pas op het moment van inschrijving van de gepasseerde akte in de Openbare Registers van het Kadaster.


--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2007-04-10 15:01:38 GMT)
--------------------------------------------------

See also this - http://www.tomfolio.com/bookdetailsmem.asp?book=549&mem=178
Selected response from:

Saskia Steur
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1certificate of registry
Laurens Landkroon
3registry certificateSaskia Steur


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
certificate of registry


Explanation:
verder dan deze kom ik niet; de term wordt in ieder geval in de scheepvaart gebruikt; of het voor woningen ook geldt, weet ik niet............

Laurens Landkroon
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Siobhan Schoonhoff-Reilly: certificate of registry / registry certificate = one and the same, I've found 'registration certificate' at http://databases.tanap.net/ead/html/LondonBL_DutchRecordsMal...
2 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
registry certificate


Explanation:
Volgens mij wordt dit op de Nederlandse Antillen gehanteerd.

Zie http://www.kadaster.an/?main_internal=03&item=0&subitem=0#

Wat is het verschil tussen een perceel vastgelegd in een extractplan en een meetbrief?
Sommige delen van het eilandgebied Curaçao zijn in een kadastraal systeem vastgelegd. Voor de klant is het voornaamste verschil dat deze percelen worden aangegeven met een aanduiding bestaande uit een afdeling, sectie en volgnummer per sectie. De resterende gebieden worden in een meetbrief bestaande uit een volgnummer en jaar vastgelegd. De rechtskracht van beide documenten is identiek.

Hoe kan ik een stuk terrein dat door het Kadaster is opgemeten en vastgelegd in een meetbrief of extractplan overdragen?
Indien u de eigenaar bent dient u een afspraak te maken met een notaris van uw keuze, waarbij u het meetdocument ook dient mee te nemen. De notaris zal bij het Kadaster en Openbare Registers Curaçao inzage verrichten naar de rechtstoestand (wie is de eigenaar en status van het perceel). Indien alles in orde is kunt u gezamenlijk met de aanstaande koper de akte bij de notaris passeren. De overdracht is juridisch rond pas op het moment van inschrijving van de gepasseerde akte in de Openbare Registers van het Kadaster.


--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2007-04-10 15:01:38 GMT)
--------------------------------------------------

See also this - http://www.tomfolio.com/bookdetailsmem.asp?book=549&mem=178

Saskia Steur
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt!




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): Saskia Steur, xxxjarry, Sindy Cremer