KudoZ home » Dutch to English » Tech/Engineering

Definitieve tijd

English translation: definitive tie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:Definitieve tijd
English translation:definitive tie

03:28 Dec 15, 2003
Dutch to English translations [PRO]
Tech/Engineering / Retail store software
Dutch term or phrase: Definitieve tijd
3.8. Afgeroomde tijden
Bij elke werkelijk geklokte tijd moet er nagekeken worden in de afroomtabellen of deze geklokte tijd zich niet binnen een aanwezig tijdsinterval bevindt van deze tabellen
ć Bij het aanmelden moet er nagegaan worden in de Afroomtabel Aanmelden of de geklokte tijd zich in een aanwezig tijdsinterval bevindt
ƒÞ Indien dit het geval is wordt de afgeroomde tijd van het tijdsinterval in de Afroomtabel Aanmelden als definitieve tijd aangenomen
ƒÞ Indien de effectief geklokte tijd zich buiten een tijdsinterval bevindt van de Afroomtabel Aanmelden dan wordt de effectief geklokte tijd als definitieve tijd aangenomen
ƒÞ In de data base van de Uurregistratie worden volgende gegevens geregistreerd
„X Personeelsnummer
„X Datum registratie
„X Geklokte aanmeldtijd (maximaal drie maal per dag)
„X Definitieve aanmeldtijd (maximaal drie maal per dag)
ć Bij het afmelden moet er nagegaan worden in de Afroomtabel Afmelden of de geklokte tijd zich in een aanwezig tijdsinterval bevindt
ƒÞ Indien dit het geval is wordt de afgeroomde tijd van het tijdsinterval in de Afroomtabel Afmelden als definitieve tijd aangenomen
ƒÞ Indien de effectief geklokte tijd zich buiten een tijdsinterval bevindt van de Afroomtabel Afmelden dan wordt de effectief geklokte tijd als definitieve tijd aangenomen
ƒÞ In de data base van de Uurregistratie worden volgende gegevens geregistreerd
„X Personeelsnummer
„X Datum registratie
„X Geklokte afmeldtijd (maximaal drie maal per dag)
„X Definitieve afmeldtijd (maximaal drie maal per dag)
ć Voorbeeld
ƒÞ Tijdsinterval
„X Begintijd 08:00
„X Eindtijd 09:05
„X Afgeroomde tijd 09:00
ƒÞ Personeelslid klokt om 07h50
„X Geklokte tijd 07h50
„X Definitieve tijd 07h50
ƒÞ Personeelslid klokt om 08h30
„X Geklokte tijd 08:30
„X Definitieve tijd 09:00
ƒÞ Personeelslid klokt om 09h04
„X Geklokte tijd 09:04
„X Definitieve tijd 09:00
Ashok Bagri
India
definitive time
Explanation:
seemed too obvious, but see ref:
Selected response from:

Dave Greatrix
United Kingdom
Grading comment
Thanks. Actually we had used definitive time but were unsure whether it was correct or not.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3actual time
swisstell
4definitive time
Dave Greatrix
3 +1corrected time, adjusted time
Chris Hopley


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
actual time


Explanation:
clocked or punched time for the geklokte tijd and actual time obviously for the definieve tijd

swisstell
Italy
Native speaker of: German
PRO pts in pair: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marciam
3 hrs

agree  Christopher Smith
4 hrs

agree  Hans Vandecappelle
2 days 8 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
corrected time, adjusted time


Explanation:
Hmmm, can't really get my head round your text, but 'corrected time' or 'adjusted time' might be options if the time has been been corrected or adjusted to take account of other factors.

Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 2117

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Miriam Linschoten, PhD
8 mins

1 day 16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
definitive time


Explanation:
seemed too obvious, but see ref:


    Reference: http://www.linux-mag.com/2003-05/tech_support_01.html
Dave Greatrix
United Kingdom
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 1747
Grading comment
Thanks. Actually we had used definitive time but were unsure whether it was correct or not.