KudoZ home » Dutch to English » Tech/Engineering

loonpakker

English translation: third-party packager


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:loonpakker
English translation:third-party packager
Entered by: Robert Kleemaier

01:44 Dec 24, 2003
Dutch to English translations [PRO]
Tech/Engineering / food safety/recycling
Dutch term or phrase: loonpakker
"[afdeling] producten met open (of open geweest) en/of kapotte consumenten verpakkingen of dozen vanuit *loonpakkers*"

This term appears in a memo concerning food safety/recycling. Anyone care to take a bash? TIA.
Robert Kleemaier
Canada
zie uitleg
Explanation:
Loonpak = het ad hoc verrichten van in- en ompak-activiteiten, met name promotionele activiteiten

IMHO is dat niet precies de "contract packer" van Henk. Dat doet mij meer denken aan verpakker die per stuk betaald wordt. Loonpak is meer dan alleen inpakken. In deze context lijkt me dat op de <afdeling> o.a. de ongebruikte promotiepakken worden omgepakt. Maar het juiste Engelse woord daar kan ik je helaas niet aan helpen, sorry.

Groetjes,
Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-24 09:56:35 (GMT)
--------------------------------------------------

Het \"third party\" idee van Alexander (zie loondroger) is hier misschien ook wel toepasselijk.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-24 15:39:48 (GMT)
--------------------------------------------------

Voor Henk:
zie http://www.unilever.nl/Pers2002.htm

\"Samen met de eveneens geïntegreerde loonpak-operatie voor het produceren van promotionele
produkten, zorgt dit ervoor dat er bij een onverwacht hoge vraag ... \"

en http://www.totalpack.nl/home.html?OpenDocument&jumpto=http:/...

en http://www.totalpack.nl/home.html?OpenDocument&jumpto=http:/...


Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
To provide consistency, I have awarded J. the points because of the reference to Alexander's answer to the previous question on 'loondroger'. Thx to both of you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zie uitleg
Jacqueline van der Spek
1 +3contractor packer
Henk Peelen


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
contractor packer


Explanation:
is what I think they mean

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-24 14:12:28 (GMT)
--------------------------------------------------

Jacqueline:
ik heb trouwens geen contract packer. Mijn contracten worden niet ingepakt, noch door mij, noch door iemand anders. Het gaat namelijk om de inhoud, niet om de verpakking.
Ik betwijfel of een loonpakker per sé ad hoc werkt en perséniet per stuk zou worden betaald. Ik denk dat het enige dat je veilig kunt stellen is dat hij / zij niet op de loonlijst staat.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-24 18:41:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Voor Jacqueline:
die eerste twee referenties maken me niet veel wijzer (dat is maar goed ook, doe al wijs genoeg (hoewel er verschil schijnt te bestaan tussen wijs doen en zijn, maar details sla ik liever over)), die laatste wel (daar heb je het al). Die lijkt jou gelijk te geven. De volgende referentie zit weer wat meer in mijn straatje (dat zal ook wel, mijn buren pakken ook allemaal het loon aan dat hun werkgever ze aanbiedt; tsja, waarom zou je ook weigeren?):

**********************************************
http://www.verpakkingstechniek.nl/machines volautomaten.htm

Een QUEST-CERMEX bundelpacker ...........
Een machine uit 1999 en zeer weinig gebruikt .
Machine is in een perfecte staat !
augustus 2003 : In de verhuur bij een grote loonpakker !
**********************************************


Een dergelijke machine staat volgens mij bij het bedrijf van de loonpakker. Lijkt me goed mogelijk dat hij 5000 promotiepakketten à xx,xx Euro per folder.



--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-25 17:22:29 (GMT)
--------------------------------------------------

overigens denk ik niet dat een loonpakker uitsluitend per stuk wordt betaald. Uurtarief of totaalsom (bijvoorbeeld waarbij vooraf het aantal stuks niet helemaal vastligt) komt ook vaak voor bij dergelijk soort zakelijke verhoudingen.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 756

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EdithK: contract packer (without the *or*)
1 hr

agree  Kate Hudson: yes to contract packers i.e. the packing has been outsourced
3 hrs

agree  Saskia Steur
14 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zie uitleg


Explanation:
Loonpak = het ad hoc verrichten van in- en ompak-activiteiten, met name promotionele activiteiten

IMHO is dat niet precies de "contract packer" van Henk. Dat doet mij meer denken aan verpakker die per stuk betaald wordt. Loonpak is meer dan alleen inpakken. In deze context lijkt me dat op de <afdeling> o.a. de ongebruikte promotiepakken worden omgepakt. Maar het juiste Engelse woord daar kan ik je helaas niet aan helpen, sorry.

Groetjes,
Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-24 09:56:35 (GMT)
--------------------------------------------------

Het \"third party\" idee van Alexander (zie loondroger) is hier misschien ook wel toepasselijk.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-24 15:39:48 (GMT)
--------------------------------------------------

Voor Henk:
zie http://www.unilever.nl/Pers2002.htm

\"Samen met de eveneens geïntegreerde loonpak-operatie voor het produceren van promotionele
produkten, zorgt dit ervoor dat er bij een onverwacht hoge vraag ... \"

en http://www.totalpack.nl/home.html?OpenDocument&jumpto=http:/...

en http://www.totalpack.nl/home.html?OpenDocument&jumpto=http:/...




Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 294
Grading comment
To provide consistency, I have awarded J. the points because of the reference to Alexander's answer to the previous question on 'loondroger'. Thx to both of you.