KudoZ home » Dutch to English » Tech/Engineering

e-merk

English translation: e mark (e conformity marking)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:e-merk
English translation:e mark (e conformity marking)
Entered by: Luca Tutino

01:45 Dec 28, 2003
Dutch to English translations [PRO]
Tech/Engineering
Dutch term or phrase: e-merk
Systeemcertificatie: ... Erkennen ijkbevoegden, CE-NAWI erkenning, ISO 9001-certificering, erkennen onderzoeksgerechtigden, e-merk evaluatie ...
Luca Tutino
Italy
e mark (e conformity marking)
Explanation:
Kijk op websites:
http://www.nmi.nl/nederlands/news/2002/12_27.htm
"E-merk biedt oplossing voor nieuwe ijkwettelijke eisen

Met ingang van 1 januari 2002 moeten afvulmachines die werken op basis van volume ijkwettelijk gekeurd zijn. Op die datum loopt namelijk de gedoogperiode af die door Verispect (toezichthouder) was ingesteld. NMi Certin biedt u op verschillende manieren een oplossing voor deze nieuwe situatie."

http://www.voedsel.net/vragen/vraag53.htm
"Wat betekent het e-teken op een etiket ?
Het e-tje op een verpakking geeft aan dat het genoemde getal een gemiddelde is. De in de industrie gebruikte machines zijn niet zo heel erg nauwkeurig, er zit altijd een marge in."

Selected response from:

Marijke Singer
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1e mark (e conformity marking)
Marijke Singer
3e-brand // electronic trade mark
swisstell


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
e-brand // electronic trade mark


Explanation:
e-brand evaluation

swisstell
Italy
Native speaker of: German
PRO pts in pair: 56

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
e mark (e conformity marking)


Explanation:
Kijk op websites:
http://www.nmi.nl/nederlands/news/2002/12_27.htm
"E-merk biedt oplossing voor nieuwe ijkwettelijke eisen

Met ingang van 1 januari 2002 moeten afvulmachines die werken op basis van volume ijkwettelijk gekeurd zijn. Op die datum loopt namelijk de gedoogperiode af die door Verispect (toezichthouder) was ingesteld. NMi Certin biedt u op verschillende manieren een oplossing voor deze nieuwe situatie."

http://www.voedsel.net/vragen/vraag53.htm
"Wat betekent het e-teken op een etiket ?
Het e-tje op een verpakking geeft aan dat het genoemde getal een gemiddelde is. De in de industrie gebruikte machines zijn niet zo heel erg nauwkeurig, er zit altijd een marge in."



Marijke Singer
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 803

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  writeaway: "... Products found in compliance with ECE requirements are eligible for the "e" Mark,necessary for market entry into the countries of the European Union (EU)www.etlsemko.com/press_releases/062403_emark.htm "
2 hrs
  -> Thank you writeaway!