op eigen bedrijf

French translation: produit dans l'exploitation

Dutch term or phrase:op eigen bedrijf geproduceerd
French translation:produit dans l'exploitation
Entered by: Catherine Lenoir

09:37 Nov 20, 2006
Dutch to French translations [PRO]
Bus/Financial - Agriculture
Dutch term or phrase: op eigen bedrijf
Traditioneel blijven landbouwers buiten het toepassingsgebied van het handelsrecht. De rechtspraak maakt een onderscheid tussen volgende gevallen :
- landbouwbedrijvigheden uitgeoefend met op het eigen bedrijf geproduceerde grondstoffen : de landbouwactiviteiten behouden hun burgerlijk karakter en worden niet ingeschreven in de kruispuntbank van ondernemingen
- landbouwbedrijvigheden uitgeoefend met aangekochte grondstoffen : de landbouwer wordt handelaar en moet dus ingeschreven worden in de kruispuntbank van ondernemingen.
Catherine Lenoir
produites en interne
Explanation:
litt.: sur la propre exploitation
Selected response from:

Joëlle Rouxel - Billiaert
France
Grading comment
merci
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4produites en interne
Joëlle Rouxel - Billiaert
3voir ci-dessous
Katrien De Clercq


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
produites en interne


Explanation:
litt.: sur la propre exploitation

Joëlle Rouxel - Billiaert
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 12
Grading comment
merci

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voir ci-dessous


Explanation:
... matières premières produites par eux-mêmes. Par apposition à aller les acheter ailleurs.

Katrien De Clercq
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish