KudoZ home » Dutch to French » Automotive / Cars & Trucks

a-stijl

French translation: un montant de pare-brise


09:10 Aug 9, 2010
Dutch to French translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
Dutch term or phrase: a-stijl
De A-stijl van een auto. Bedoeld wordt de balk tussen de voorruit en de voorste zijruit. Ik heb geen idee hoe ze dat in het Frans noemen. Le barreau A? Klinkt een beetje klunzig. Dank bij voorbaat voor jullie suggesties.
iqcservices
Belgium
French translation:un montant de pare-brise
Explanation:
Montant de pare-brise, apparemment
Selected response from:

Frédéric Genin
Portugal
Grading comment
Je pense que vous avez bien raison. Merci!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3montant ARoy vd Heijden
3un montant de pare-brise
Frédéric Genin


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
un montant de pare-brise


Explanation:
Montant de pare-brise, apparemment

Frédéric Genin
Portugal
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 8
Grading comment
Je pense que vous avez bien raison. Merci!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
montant A


Explanation:
Exemples :

"De afschermingshoek door de A-stijl aan de passagierszijde, zoals omschreven in punt 5.1.2.1.2, behoeft niet te worden vastgesteld wanneer de beide stijlen symmetrisch zijn ten opzichte van het verticale middenlangsvlak van het voertuig."

« L'angle d'obstruction du montant ''A'' du côté du passager, tel qu'il est décrit au point 5.1.2.1.2, ne doit pas être déterminé lorsque les deux montants sont placés symétriquement par rapport au plan vertical longitudinal médian du véhicule. »

(http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=nl&ihmlang=...


« Construction du montant A d’un cabriolet
[…]
Surtout lorsque le véhicule est retourné, le montant A est la seule structure évitant aux victimes d’être écrasées. »

(http://www.holmatro.com/rescue/fr/m1189-2-486/construction-d...

Roy vd Heijden
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch