KudoZ home » Dutch to French » Bus/Financial

geldweegschaal

French translation: balance de précision


08:44 Dec 19, 2001
Dutch to French translations [PRO]
Bus/Financial
Dutch term or phrase: geldweegschaal
Het gebruik van de geldweegschaal sluit elke manuele telling door 2 afzonderlijk personen uit.

Gaat het hier om een toestel?
appareil à peser l'argent?
balance d'argent?
stephie
Belgium
French translation:balance de précision
Explanation:
Met een precisie weegschaal kun je munten tellen via hun gewicht. Dan hoeft het tellen niet handmatig te gebeuren.
Selected response from:

clara van der zanden
Netherlands
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4balance à monnaieclara van der zanden
4TrébuchetGeorges PETIT
3balance de précisionclara van der zanden


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
balance à monnaie


Explanation:
via google vond ik deze vertaling, maar het gaat hier om ouderwetse weegschaaltjes in een museum. De verklaring legt uit dat je er de mate van aantasting mee kunt meten. Is dat wat je bedoelt?

Les balances à monnaie

A l'usage des banquiers et des particuliers, les fabricants de balances ont créé les boîtes de changeurs. Elles contiennent une balance à fléau (trébuchet), les dénéraux des monnaies et quelques poids (deniers ou grains) destinés à établir de combien une monnaie est rognée.


    Reference: http://www.brunnerfidu.ch/isonumi.html
clara van der zanden
Netherlands
PRO pts in pair: 3

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
balance de précision


Explanation:
Met een precisie weegschaal kun je munten tellen via hun gewicht. Dan hoeft het tellen niet handmatig te gebeuren.

clara van der zanden
Netherlands
PRO pts in pair: 3

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Trébuchet


Explanation:
Bonne chance!

Georges PETIT
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench