KudoZ home » Dutch to French » Bus/Financial

Arboned

French translation: ArboNed


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:ArboNed
French translation:ArboNed
Entered by: Jan Duinstra

18:01 Jan 2, 2002
Dutch to French translations [PRO]
Bus/Financial
Dutch term or phrase: Arboned
Term used in financial accountancy statement
Jan Duinstra
France
ArboNed
Explanation:
Blijft ArboNed in het Frans/Engels etc:


Hierbij wat (goede) uitleg (via google.com):
"STRUCTURELE EN PERSOONSGERICHTE AANPAK
Wat arbeidsomstandigheden en beheersing van verzuimrisico’s betreft, was 1998 een turbulent jaar. Het langdurige verzuim nam geleidelijk toe, net als het aantal WAO’ers. De wet alléén blijkt deze tendens niet te kunnen te keren. De problematiek vraagt dan ook om een structurele én persoonsgerichte aanpak. Zodat het rendement van de onderneming en het welzijn van mensen zoveel mogelijk gewaarborgd is. ArboNed wil hieraan een substantiële bijdrage leveren.

STRUCTURAL AND PERSONAL APPROACH

As far as working conditions and absenteeism risk control are concerned, 1998 was a turbulent year. Long-term absenteeism gradually increased, as did the number of recipients of disability insurance benefits. Legislation alone proved unable to reverse this trend. The problem demands a structural and personal approach to guarantee as far as possible the company's results as well as individual wellbeing. ArboNed wishes to make a substantial contribution to this.

DE VISIE VAN ARBONED

Voor ArboNed draait het om actieve, persoonsgerichte en intensieve begeleiding van mensen op hun werkplek. Of het nu gaat om preventie of om een snelle terugkeer van zieke werknemers, de individuele aanpak staat altijd voorop. Wij willen mensen de mogelijkheden bieden om het beste uit zichzelf en hun organisatie te halen. Met andere woorden: wij zetten ons in voor een gezonde productiviteit en behoud van arbeidsparticipatie.

ARBONED'S VISION

ArboNed's prime concern is the active and intensive personal guidance of people in their workplace. The personal approach always takes priority, whether it concerns prevention of absenteeism or the faster return to work of sick employees. We want to offer people the chance to get the best from themselves and from their organisation. In other words: we are dedicated to healthy productivity and to the preservation of labour participation.

HET VERZUIM INTERVENTIE PLAN

Een van de voorbeelden is het Verzuim Interventie Plan (VIP). Met snelle, intensieve en persoonlijke begeleiding zijn uitgevallen werknemers sneller dan ooit weer inzetbaar. Op basis van gedegen onderzoek en zo nodig na afstemming met huisarts of specialist start ArboNed direct met intensieve begeleiding. Deze bestaat uit arbeidsrevalidatie of psychotherapeutische hulpverlening, waar nodig in combinatie met werkplekaanpassingen. Al deze activiteiten staan in het Care Plan voor de werknemer. De begeleiding vindt plaats bij de Gezonde Zaak. Sinds 1 januari 1998 participeert ArboNed in dit landelijke netwerk. Als reïntegratie bij de huidige werkgever niet mogelijk is, dan is het belangrijk om in ieder geval de arbeidsparticipatie te behouden. Daarom biedt ArboNed in samenwerking met Tempo-Team bemiddelingsmogelijkheden naar een andere baan.

THE ABSENTEEISM INTERVENTION PLAN

One of the examples is the Absenteeism Intervention Plan. Rapid and intensive personal guidance ensures that sick employees return to work faster than ever before. On the basis of thorough research and, where necessary, after consultation with the general practitioner or specialist, ArboNed will immediately begin intensive guidance. This involves [work rehabilitation] or psychotherapeutic assistance, if necessary in combination with adjustments to the work place. All these activities are outlined in the employee's Care Plan. Guidance will take place at the 'Gezonde Zaak': a national network in which ArboNed has been participating since 1 January 1998. Where reintegration with the current employer proves impossible, it is important to at least preserve labour participation. ArboNed therefore offers mediation opportunities for a different job, in cooperation with Tempo-Team.

ZORGSYSTEEM

ArboNed gaat echter verder dan alleen snelle reïntegratie, want uiteindelijk gaat het om het voorkómen van uitval. Middels werkplekinventarisaties en gezondheidsbewaking is het mogelijk te komen tot een zorgsysteem dat nog effectiever is dan de wettelijke risicoinventarisatie en periodieke onderzoeken. De totale mens staat centraal, niet het ‘poppetje op de werkplek’. Daardoor is het mogelijk om op structurele basis de diensten te verlenen die werkelijk nodig zijn. Een voorbeeld van zo’n zorgsysteem is het RSI-plan.

OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY SYSTEM

ArboNed goes beyond quick reintegration, as the final objective is to prevent absenteeism. By way of work place inventories and health monitoring, it is possible to develop an occupational health and safety system which is even more effective than the statutory risk inventory and periodical examinations. This approach deals with the person as a whole, not just as an "employee". This makes it possible to provide the services that are actually necessary on a structural basis. An example of such an occupational health and safety system is the RSI plan.

DE TOEKOMST

In de komende jaren introduceren wij nieuwe diensten binnen onze visie. Al deze diensten blijven vanzelfsprekend gericht op een optimaal rendement van organisatie én mens. In de toekomst zult u dan ook regelmatig van ons blijven horen.

THE FUTURE

Over the coming years, we will introduce new services as part of our vision. All these services will of course continue to focus on optimum results for the organisation and the individuals within it. You will receive regular updates in the future.

WIE IS ARBONED?

ArboNed is een van de grootste zelfstandig opererende arbodiensten en telt ongeveer 1200 medewerkers, verdeeld over ongeveer honderd locaties. ArboNed werkt voor ongeveer 55.000 werkgevers, die gezamenlijk ongeveer een miljoen werknemers in dienst hebben. Daarmee heeft ArboNed een marktaandeel van 15 procent.

WHAT IS ARBONED?

ArboNed is one of the major independent occupational health and safety services, employing approximately 1,200 people at around one hundred locations. ArboNed provides services to around 55,000 employers, who together employ around a million employees. ArboNed's market share amounts to 15%.

Bezoek de ArboNed website: http://www.arboned.nl"



--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-02 19:01:21 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Neen, ik denk niet dat Fransen, Engelsen enz. dit zullen begrijpen zonder verdere uitleg
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt!!! Zeer compleet antwoord!
Opmerking: begrijpen Engelsen en Fransen dit woord zonder verdere omschrijving????
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ArboNed
5ArboNed
Evert DELOOF-SYS
4arbonedJean Houwert


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ArboNed


Explanation:
Blijft ArboNed in het Frans/Engels etc:


Hierbij wat (goede) uitleg (via google.com):
"STRUCTURELE EN PERSOONSGERICHTE AANPAK
Wat arbeidsomstandigheden en beheersing van verzuimrisico’s betreft, was 1998 een turbulent jaar. Het langdurige verzuim nam geleidelijk toe, net als het aantal WAO’ers. De wet alléén blijkt deze tendens niet te kunnen te keren. De problematiek vraagt dan ook om een structurele én persoonsgerichte aanpak. Zodat het rendement van de onderneming en het welzijn van mensen zoveel mogelijk gewaarborgd is. ArboNed wil hieraan een substantiële bijdrage leveren.

STRUCTURAL AND PERSONAL APPROACH

As far as working conditions and absenteeism risk control are concerned, 1998 was a turbulent year. Long-term absenteeism gradually increased, as did the number of recipients of disability insurance benefits. Legislation alone proved unable to reverse this trend. The problem demands a structural and personal approach to guarantee as far as possible the company's results as well as individual wellbeing. ArboNed wishes to make a substantial contribution to this.

DE VISIE VAN ARBONED

Voor ArboNed draait het om actieve, persoonsgerichte en intensieve begeleiding van mensen op hun werkplek. Of het nu gaat om preventie of om een snelle terugkeer van zieke werknemers, de individuele aanpak staat altijd voorop. Wij willen mensen de mogelijkheden bieden om het beste uit zichzelf en hun organisatie te halen. Met andere woorden: wij zetten ons in voor een gezonde productiviteit en behoud van arbeidsparticipatie.

ARBONED'S VISION

ArboNed's prime concern is the active and intensive personal guidance of people in their workplace. The personal approach always takes priority, whether it concerns prevention of absenteeism or the faster return to work of sick employees. We want to offer people the chance to get the best from themselves and from their organisation. In other words: we are dedicated to healthy productivity and to the preservation of labour participation.

HET VERZUIM INTERVENTIE PLAN

Een van de voorbeelden is het Verzuim Interventie Plan (VIP). Met snelle, intensieve en persoonlijke begeleiding zijn uitgevallen werknemers sneller dan ooit weer inzetbaar. Op basis van gedegen onderzoek en zo nodig na afstemming met huisarts of specialist start ArboNed direct met intensieve begeleiding. Deze bestaat uit arbeidsrevalidatie of psychotherapeutische hulpverlening, waar nodig in combinatie met werkplekaanpassingen. Al deze activiteiten staan in het Care Plan voor de werknemer. De begeleiding vindt plaats bij de Gezonde Zaak. Sinds 1 januari 1998 participeert ArboNed in dit landelijke netwerk. Als reïntegratie bij de huidige werkgever niet mogelijk is, dan is het belangrijk om in ieder geval de arbeidsparticipatie te behouden. Daarom biedt ArboNed in samenwerking met Tempo-Team bemiddelingsmogelijkheden naar een andere baan.

THE ABSENTEEISM INTERVENTION PLAN

One of the examples is the Absenteeism Intervention Plan. Rapid and intensive personal guidance ensures that sick employees return to work faster than ever before. On the basis of thorough research and, where necessary, after consultation with the general practitioner or specialist, ArboNed will immediately begin intensive guidance. This involves [work rehabilitation] or psychotherapeutic assistance, if necessary in combination with adjustments to the work place. All these activities are outlined in the employee's Care Plan. Guidance will take place at the 'Gezonde Zaak': a national network in which ArboNed has been participating since 1 January 1998. Where reintegration with the current employer proves impossible, it is important to at least preserve labour participation. ArboNed therefore offers mediation opportunities for a different job, in cooperation with Tempo-Team.

ZORGSYSTEEM

ArboNed gaat echter verder dan alleen snelle reïntegratie, want uiteindelijk gaat het om het voorkómen van uitval. Middels werkplekinventarisaties en gezondheidsbewaking is het mogelijk te komen tot een zorgsysteem dat nog effectiever is dan de wettelijke risicoinventarisatie en periodieke onderzoeken. De totale mens staat centraal, niet het ‘poppetje op de werkplek’. Daardoor is het mogelijk om op structurele basis de diensten te verlenen die werkelijk nodig zijn. Een voorbeeld van zo’n zorgsysteem is het RSI-plan.

OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY SYSTEM

ArboNed goes beyond quick reintegration, as the final objective is to prevent absenteeism. By way of work place inventories and health monitoring, it is possible to develop an occupational health and safety system which is even more effective than the statutory risk inventory and periodical examinations. This approach deals with the person as a whole, not just as an "employee". This makes it possible to provide the services that are actually necessary on a structural basis. An example of such an occupational health and safety system is the RSI plan.

DE TOEKOMST

In de komende jaren introduceren wij nieuwe diensten binnen onze visie. Al deze diensten blijven vanzelfsprekend gericht op een optimaal rendement van organisatie én mens. In de toekomst zult u dan ook regelmatig van ons blijven horen.

THE FUTURE

Over the coming years, we will introduce new services as part of our vision. All these services will of course continue to focus on optimum results for the organisation and the individuals within it. You will receive regular updates in the future.

WIE IS ARBONED?

ArboNed is een van de grootste zelfstandig opererende arbodiensten en telt ongeveer 1200 medewerkers, verdeeld over ongeveer honderd locaties. ArboNed werkt voor ongeveer 55.000 werkgevers, die gezamenlijk ongeveer een miljoen werknemers in dienst hebben. Daarmee heeft ArboNed een marktaandeel van 15 procent.

WHAT IS ARBONED?

ArboNed is one of the major independent occupational health and safety services, employing approximately 1,200 people at around one hundred locations. ArboNed provides services to around 55,000 employers, who together employ around a million employees. ArboNed's market share amounts to 15%.

Bezoek de ArboNed website: http://www.arboned.nl"




Native speaker of:

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ArboNed


Explanation:
Blijft ArboNed in het Frans/Engels etc:


Hierbij wat (goede) uitleg (via google.com):
"STRUCTURELE EN PERSOONSGERICHTE AANPAK
Wat arbeidsomstandigheden en beheersing van verzuimrisico’s betreft, was 1998 een turbulent jaar. Het langdurige verzuim nam geleidelijk toe, net als het aantal WAO’ers. De wet alléén blijkt deze tendens niet te kunnen te keren. De problematiek vraagt dan ook om een structurele én persoonsgerichte aanpak. Zodat het rendement van de onderneming en het welzijn van mensen zoveel mogelijk gewaarborgd is. ArboNed wil hieraan een substantiële bijdrage leveren.

STRUCTURAL AND PERSONAL APPROACH

As far as working conditions and absenteeism risk control are concerned, 1998 was a turbulent year. Long-term absenteeism gradually increased, as did the number of recipients of disability insurance benefits. Legislation alone proved unable to reverse this trend. The problem demands a structural and personal approach to guarantee as far as possible the company's results as well as individual wellbeing. ArboNed wishes to make a substantial contribution to this.

DE VISIE VAN ARBONED

Voor ArboNed draait het om actieve, persoonsgerichte en intensieve begeleiding van mensen op hun werkplek. Of het nu gaat om preventie of om een snelle terugkeer van zieke werknemers, de individuele aanpak staat altijd voorop. Wij willen mensen de mogelijkheden bieden om het beste uit zichzelf en hun organisatie te halen. Met andere woorden: wij zetten ons in voor een gezonde productiviteit en behoud van arbeidsparticipatie.

ARBONED'S VISION

ArboNed's prime concern is the active and intensive personal guidance of people in their workplace. The personal approach always takes priority, whether it concerns prevention of absenteeism or the faster return to work of sick employees. We want to offer people the chance to get the best from themselves and from their organisation. In other words: we are dedicated to healthy productivity and to the preservation of labour participation.

HET VERZUIM INTERVENTIE PLAN

Een van de voorbeelden is het Verzuim Interventie Plan (VIP). Met snelle, intensieve en persoonlijke begeleiding zijn uitgevallen werknemers sneller dan ooit weer inzetbaar. Op basis van gedegen onderzoek en zo nodig na afstemming met huisarts of specialist start ArboNed direct met intensieve begeleiding. Deze bestaat uit arbeidsrevalidatie of psychotherapeutische hulpverlening, waar nodig in combinatie met werkplekaanpassingen. Al deze activiteiten staan in het Care Plan voor de werknemer. De begeleiding vindt plaats bij de Gezonde Zaak. Sinds 1 januari 1998 participeert ArboNed in dit landelijke netwerk. Als reïntegratie bij de huidige werkgever niet mogelijk is, dan is het belangrijk om in ieder geval de arbeidsparticipatie te behouden. Daarom biedt ArboNed in samenwerking met Tempo-Team bemiddelingsmogelijkheden naar een andere baan.

THE ABSENTEEISM INTERVENTION PLAN

One of the examples is the Absenteeism Intervention Plan. Rapid and intensive personal guidance ensures that sick employees return to work faster than ever before. On the basis of thorough research and, where necessary, after consultation with the general practitioner or specialist, ArboNed will immediately begin intensive guidance. This involves [work rehabilitation] or psychotherapeutic assistance, if necessary in combination with adjustments to the work place. All these activities are outlined in the employee's Care Plan. Guidance will take place at the 'Gezonde Zaak': a national network in which ArboNed has been participating since 1 January 1998. Where reintegration with the current employer proves impossible, it is important to at least preserve labour participation. ArboNed therefore offers mediation opportunities for a different job, in cooperation with Tempo-Team.

ZORGSYSTEEM

ArboNed gaat echter verder dan alleen snelle reïntegratie, want uiteindelijk gaat het om het voorkómen van uitval. Middels werkplekinventarisaties en gezondheidsbewaking is het mogelijk te komen tot een zorgsysteem dat nog effectiever is dan de wettelijke risicoinventarisatie en periodieke onderzoeken. De totale mens staat centraal, niet het ‘poppetje op de werkplek’. Daardoor is het mogelijk om op structurele basis de diensten te verlenen die werkelijk nodig zijn. Een voorbeeld van zo’n zorgsysteem is het RSI-plan.

OCCUPATIONAL HEALTH AND SAFETY SYSTEM

ArboNed goes beyond quick reintegration, as the final objective is to prevent absenteeism. By way of work place inventories and health monitoring, it is possible to develop an occupational health and safety system which is even more effective than the statutory risk inventory and periodical examinations. This approach deals with the person as a whole, not just as an "employee". This makes it possible to provide the services that are actually necessary on a structural basis. An example of such an occupational health and safety system is the RSI plan.

DE TOEKOMST

In de komende jaren introduceren wij nieuwe diensten binnen onze visie. Al deze diensten blijven vanzelfsprekend gericht op een optimaal rendement van organisatie én mens. In de toekomst zult u dan ook regelmatig van ons blijven horen.

THE FUTURE

Over the coming years, we will introduce new services as part of our vision. All these services will of course continue to focus on optimum results for the organisation and the individuals within it. You will receive regular updates in the future.

WIE IS ARBONED?

ArboNed is een van de grootste zelfstandig opererende arbodiensten en telt ongeveer 1200 medewerkers, verdeeld over ongeveer honderd locaties. ArboNed werkt voor ongeveer 55.000 werkgevers, die gezamenlijk ongeveer een miljoen werknemers in dienst hebben. Daarmee heeft ArboNed een marktaandeel van 15 procent.

WHAT IS ARBONED?

ArboNed is one of the major independent occupational health and safety services, employing approximately 1,200 people at around one hundred locations. ArboNed provides services to around 55,000 employers, who together employ around a million employees. ArboNed's market share amounts to 15%.

Bezoek de ArboNed website: http://www.arboned.nl"



--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-02 19:01:21 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Neen, ik denk niet dat Fransen, Engelsen enz. dit zullen begrijpen zonder verdere uitleg

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 556
Grading comment
Bedankt!!! Zeer compleet antwoord!
Opmerking: begrijpen Engelsen en Fransen dit woord zonder verdere omschrijving????

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
arboned


Explanation:
Je ne crois pas qu'un Français comprendra ce terme.
JE pense que le mieux est de le laisser tel quel et de mettre une courte définition entre paranthèses (ArboNed = Conditions de travail néerlandaises)

Jean Houwert
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 92