KudoZ home » Dutch to French » Construction / Civil Engineering

lavet

French translation: petit lavoir


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Dutch term or phrase:lavet
French translation:petit lavoir
Entered by: Sherefedin MUSTAFA

12:19 Jul 18, 2005
Dutch to French translations [PRO]
Construction / Civil Engineering
Dutch term or phrase: lavet
het aangegeven lavet bestaat in werkelijkheid niet. Op die plaats staat een wasmachine.
Yves Cromphaut
petit lavoir
Explanation:
zie Van Dale NL>FR
Selected response from:

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Grading comment
Merci à tous!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1petit lavoir
Sherefedin MUSTAFA
3 +1[zie hieronder]xxxNicolette Ri


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
petit lavoir


Explanation:
zie Van Dale NL>FR

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Merci à tous!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
1 hr

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
[zie hieronder]


Explanation:
een lavet was een soort wastafel die was ingebouwd in veel naoorlogse flats. Een soort grote ronde ton van graniet, waar je een elektrische vin in kon bevestigen en dan de was doen. Daarboven hing een douchekop, zodat je in die bak kon klimmen en je kon douchen. Het zal wel niet meer bestaan, maar ik ben er vaak in uitgegleden, daarbij werd je zo ongeveer in tweeën gesplitst, levensgevaarlijk. Lavoir is niet zo gek, je zou ook kunnen vertalen door évier of grand lavabo.


xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
41 mins