KudoZ home » Dutch to French » Construction / Civil Engineering

stramienenstelsel

French translation: la répartition de travées


08:50 Dec 6, 2010
Dutch to French translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Dutch term or phrase: stramienenstelsel
Dans un planning de chantier:
Contrôle ontwerp (reactie op voorlopig ontwerp versturen aan XXX, incl. sparingsopgave):
- Controle hoofdmaatvoering, zoals ****stramienenstelsel****, peilmaten, etc.
- Controle stort- en zichtzijden en afwerking
- Controle dagmaten van raam- en deursparingen
- Opgave van grote bouwkundige sparingen
...
Yves Cromphaut
French translation:la répartition de travées
Explanation:
het stramien = algemen indeling van het gebouw

je trouve chez Devree :

Een reeks van objecten in eenzelfde maatvoering, breedte of zetting. In de bouw wordt de breedte van het stramien ook beukbreedte genoemd.
Selected response from:

jozef-jan markey
France
Grading comment
Merci
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3la répartition de travéesjozef-jan markey
2largeur de nefKristel Janssen
Summary of reference entries provided
explication "stramienlijn"
Odette Jonkers

  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
largeur de nef


Explanation:
Het is maar een suggestie die je misschien wel op weg kan helpen...
stramienbreedte is een ander woord voor beukbreedte. Hier wordt wel gesproken van stramienenstelsel, maar gezien de context zou het wel kunnen...

Kristel Janssen
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4

1 day 22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
la répartition de travées


Explanation:
het stramien = algemen indeling van het gebouw

je trouve chez Devree :

Een reeks van objecten in eenzelfde maatvoering, breedte of zetting. In de bouw wordt de breedte van het stramien ook beukbreedte genoemd.



    Reference: http://www.joostdevree.nl/index.shtml
jozef-jan markey
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 241
Grading comment
Merci




Reference comments


2 hrs
Reference: explication "stramienlijn"

Reference information:
voici un site qui explique ce que c'est qu'un "stramienlijn"; je ne trouve pas l'équivalent français, malheureusement

--------------------------------------------------
Note added at 9 uren (2010-12-06 18:32:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.bouwtechnischtekenen.bk.tudelft.nl/main/tekentech...

Odette Jonkers
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 51