KudoZ home » Dutch to French » Construction / Civil Engineering

waterbord

French translation: planche à recouvrement


11:06 Feb 6, 2012
Dutch to French translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / onderdeel gebouwen
Dutch term or phrase: waterbord
Een waterbord is een bouwkundige voorziening die ertoe dient dat tussen de windveer en de dakbedekking geen water naar binnen kan komen.

Het waterbord wordt uitgevoerd als een simpele plank die de dakrand volgt en enigszins schuin achterover helt. Ze dekt de naad tussen de windveer en de dakbedekking af.

Indien de gevel hoger is dan het dak, zal de plank moeten worden vervangen door een strook lood, die over de dakbedekking ligt en in de gevel is ingewerkt.

Een waterbord is ook een horizontale schuin naar buiten uitstekende plank langs de onderkant van een buitendeur op klossen aangebracht en aan de bovenkant in de deur ingelaten. Deze plank voorkomt dat regenwater naar binnen kan lopen en voert het water zover mogelijk naar buiten af. De functie is dezelfde als bij een weldorpel.
AnneliesvR
Belgium
French translation:planche à recouvrement
Explanation:
waterbordhet
(bk.) planche à recouvrement (v)

Groot Polytechnisch Woordenboek
Selected response from:

Aurore Fussen
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4coyau, chanlatte
Yves Cromphaut
4bordure de riveElisabeth Toda-v.Galen
4planche à recouvrement
Aurore Fussen


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
planche à recouvrement


Explanation:
waterbordhet
(bk.) planche à recouvrement (v)

Groot Polytechnisch Woordenboek

Aurore Fussen
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 48

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bordure de rive


Explanation:
Cf mon expérience dans le domaine, + van Dale... +

ZINCO - Bordure de rive, couverture d'acrotère pour étanchéité toiture
www.bati-pass.com/resultat-action-detail-fab-2975320894-OBJ...
ZINCO - Bordure de rive, couverture d\'acrotère pour étanchéité toiture. Annuaire de produits et fabricants pour le bâtiment. Actualités sur les nouveaux produits.

Acheter une toiture exotique en roseaux synthetiques. Vente de ...
www.palmex.fr/produits-roseaux.php
BORDURE DE RIVE. SUIVANT. ZOOMER > CLIC DROIT, ZOOM AVANT. Bordures par ml : 3 pièces Bordures par paquet : 20 pièces. BORDURE DE RIVE ...



Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 218

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
coyau, chanlatte


Explanation:
Selon le Dictionnaire technique de la construction de la Confédération de la construction

Yves Cromphaut
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 15